Iranian Agriculture News Agency

آنفلوآنزای پرندگان همچنان قربانی می‌گیرد؛

مرغ های آمریکایی هم آنفلوآنزا می‌گیرند؟

“Avian influenza is changing the rules” ترجمه: "آنفلوآنزای مرغی، قوانین را تغییر می دهد." این جمله را جیم رات، مدیر مرکز امنیت غذایی و بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی آیووای آمریکا در سال 2016 گفته است.

مرغ های آمریکایی هم آنفلوآنزا می‌گیرند؟

"Avian influenza is changing the rules" ترجمه: "آنفلوآنزای مرغی، قوانین را تغییر می دهد." این جمله را جیم رات، مدیر مرکز امنیت غذایی و بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی آیووای آمریکا در سال 2016 گفته است.

به گزارش خبرنگار ایانا، اسناد و آمارهای بین المللی نشان می دهد که تقریبا هر ساله، آنفلوآنزای پرندگان، بیش از 40 کشور دنیا را با خود درگیر کرده و قربانیان را از میان آنها انتخاب می کند. این بیماری تنها مختص ایران نیست، ویروس نوع H5N2 در سال 2015 طوفانی بزرگ در آمریکا به پا کرد و تا اوایل ماه ژوئن، حداقل 48.1 میلیون پرنده را کشت؛ یعنی چیزی حدود 2.6 برابر قربانیانی که آنفلوآنزا در سال 1396 تا امروز بر سالن های مرغداری ایران تحمیل کرد. این بدترین شیوع آنفلوآنزا در آمریکا محسوب می شد که اتفاقا مانند ایران قیمت تخم مرغ را به صورت نگران کننده ای افزایش داد. به دنبال این جریان، مقامات آمریکایی، ورود تمام محصولات طیور را به مدت معین، از 40 کشور دنیا ممنوع اعلام کردند.

آیا فقط تخم مرغ آمریکایی گران شد؟

این خبر در حال تکمیل است.....

وحید زندی فخر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید