Iranian Agriculture News Agency

مخالفت 129 کشور با تصمیم ترامپ

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ۱۲۹ کشور تصمیم ترامپ درباره قدس را نپذیرفته و آن را غیرقابل قبول می دانند.



رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ۱۲۹ کشور تصمیم ترامپ درباره قدس را نپذیرفته و آن را غیرقابل قبول می دانند.

به گزارش افکارنیوز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در جریان نشست الازهر درباره قدس گفت که «قدس» پایتخت ابدی فلسطین است و با تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» در خصوص قدس، ایالات متحده تصمیم گرفت تا قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد.

عباس تأکید کرد که ۱۲۹ کشور تصمیم ترامپ درباره قدس را نپذیرفته و آن را غیرقابل قبول می دانند و افزود: ما در جریان توطئه ای بزرگی قرار داریم که سراسر قدس اعم از فرهنگ، تمدن نمادهای مذهبی و تاریخی این شهر را هدف قرار داده است و این چالش های خطرناک از ۱۰۰ سال پیش از زمانی که بیانیه بالفور صادر شد ایجاد شده است، وعده ای که طی آن حقی به ناحق به اسرائیل داده شد.

به گفته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح این ادعا از سوی ترامپ که قدس پایتخت اسرائیل است قابل قبول نیست و نهادهای بین المللی ده ها بار در این باره تصمیم گیری کرده اند اما به دلیل ناتوانی حامعه جهانی هیچ کدام از این تصمیمات عملی نشده است.

عباس گفت جهان اسلام و جهان عرب باید در این زمینه متحد شده و به جهان بگوید که به سوی تروریسم و خشونت کشانده نخواهیم شد و مطالبات خود را از راهکارهای مسالمت آمیز پیگیری خواهیم کرد.

وی تأکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش خود برای پیوستن به نهادها و معاهدات بین المللی را ادامه خواهد داد و تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش برای رسیدن به حقوق مردم فلسطین که تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی، حل عادلانه پرونده آواره های فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ و طرح صلح عربی است، دست نخواهد کشید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید