Iranian Agriculture News Agency

گامی کوچک برای آغازی بزرگ با بکارگیری بانوان در مسوولیت های کلان کشاورزی

زنان، بیکرانی از توانایی جامعه های انسانی را در خود به امانت دارند. آن ها همواره با سمفونی عشق، مهر و بردباری نغمه زندگی و زایش را در تار و پود آفریده ای می سرایند که یه نیابت خدایش عزم بر آفرینشی دیگر بار دارد.

گامی کوچک برای آغازی بزرگ با بکارگیری بانوان در مسوولیت های کلان کشاورزی

عبدالحسین طوطیایی - پژوهشگر کشاورزی

زنان، بیکرانی از توانایی جامعه های انسانی را در خود به امانت دارند. آن ها همواره با سمفونی عشق، مهر و بردباری نغمه زندگی و زایش را در تار و پود آفریده ای می سرایند که یه نیابت خدایش عزم بر آفرینشی دیگر بار دارد.

زنان در بهشتی که تنها در زیر پای آنها سر بلند است بر پشت حتی خمیده خود اما راست قامتانی می پرورانند که طلایه داران کاروان پویایی جامعه هستند. در خلال چند دهه گذشته امواج پر قدرت زنان کشورمان از موانع پرشماری گذر کرده و گام های اقتدار و برجسته ای به عرصه دانش و بینش نهاده اند. آنها با حضور پر رنگ در دانشگاه ها، میادین ورزشی ، آزمایشگاه و کانون های تحقیقاتی و.... نشان دادند که بجای درسایه دیگری نشستن، خود می توانند سایبانی برای جامعه بگسترانند. انتظار حضور پر رنگ تر زنان هم در مطالبات مردم و نیز در وعده های رییس جمهور بخصوص در ایام انتخابات دولت دوازدهم، چشم انداز پر امیدی را فراهم نمود. گرچه برای تحقق این مطالبات سرزنش های خار مغیلان پرشماری وجود داشت اما نشانه ها تا کنون، از ذوب تدریجی یخ های بازدارنده حکایت داشته است. یخ هایی که بیش از پیوند با باورهای اعتقادی، ریشه در سلیقه های جناحی ، عرف و فرهنگ گذشته داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان لرستان در مراسم معارفه خانم فاطمه محمودی به عنوان مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ازنا اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های رییس جمهوری مبنی بر بکارگیری بانوان شایسته در پست های مدیریتی، این انتصاب صورت گرفته است. وی خاطر نشان کرد: امید است بانوان مدیر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با شایستگی و درایتی که از خود در مسائل مدیریتی نشان می دهند بتوانند الگویی برای سایر بانوان دستگاه های اجرایی باشند. انتصاب خاتم فاطمه محمودی به عنوان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گرچه قدمی کوتاه اما آغازی نوید بخش برای حوزه ای از فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی که قرار است پایداری عرصه های طبیعی را مورد حراست قرار دهد تلقی می شود. شاخه ای که مدیریت های آن و بطور سنتی تا کنون در اختیار کارشناسان مرد قرار داشته است. لازم است این اقدام ارزشمند را مورد قدردانی و ستایش قرار گرفته و آن را سرآغاز حضور بیشتر زنان شایسته کشورمان در عرصه مدیریت پایدار منابع طبیعی کشور تلقی نماییم. در این راستا از جناب دکتر آقایی، معاونت منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی این مطالبه و انتظار وجود دارد که با در اختیار قرار دادن فرصت های بیشتر و بزرگ تر برای زنان شایسته و متخصص کشورمان در این حوزه در تحقق وعده های انتخاباتی آقای روحانی جامه عمل بپوشانند.

امید واریم که همگامی همکارانی که شایستگی ها را بر فراز سقف ه کوتاه جنسیت ارزیابی می نمایند بتواند زمینه ای فراهم آورد تا بر توانمندی زنان کشورمان در کرسی های مدیریتی بیش از بیش مهر تایید بگذارند. زنانی که به حکم غریزه مادرانه خود صیانت از طبیعت را بمثابه مادر زندگانی چه بسا بیش از جنس دیگر حس کرده و بر میثاق پایداری آن پای می فشرند. بدون تردید این زنان آغاز گر وظیفه ای دشوار تر از زنجیره آیندگان خواهند داشت. آنان در حال حاضر ضمن آنکه در تلاش برای ابراز توانایی های فردی خود هستند بار رسالت جامعه زنان را نیز بر شانه های خود سنگینی دارند.

عبدالحسین طوطیایی - پژوهشگر کشاورزی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید