Iranian Agriculture News Agency

روزشمار فروش برنج به دولت؛

11 روز تا پایان فرصت برنج فروشان

خبرها حاکی از آن است که خرید برنج از کشاورزان تا نیمه بهمن ماه ادامه دارد.

11 روز تا پایان فرصت برنج فروشان

خبرها حاکی از آن است که خرید برنج از کشاورزان تا نیمه بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل شرکت غله منطقه 2 کشور، گفت: کشاورزان می‌توانند برای تحویل برنج خود تا 15 بهمن به مراکز اعلام شده توسط دولت مراجعه و محصول خود را بفروشند؛ پرداخت دستمزد نیز چند روز به طول خواهند انجامید.

سید محمد جعفری، با اشار به اینکه خرید برنج مازندران از سیزدهم و گیلان از هفدهم دی ماه آغاز شده، افزود: در حال حاضر دو مرکز در شهرستان‌های نکا و بابل در استان مازندران و دو مرکز نیز در شهرستان‌های رشت و رودسر واقع در استان گیلان فعال هستند.

به گفته وی، البته به دستور وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، انجمن شالیکاران گیلان چهار مرکز جدید معرفی کرد که تنها یکی از آنها مورد تایید قرار گرفته است.

جعفری عنوان کرد: تا این لحظه حدود 360 تن برنج از کشاورزان خریداری شده که خوشبختانه این اتفاق منجر به حرکت بازار به ویژه در منطقه گیلان شد. زیرا هم‌اکنون به عنوان مثال، قیمت برنج هاشمی از نرخ اعلامی وزارت جهاد کشاورزی فراتر رفته است.

مدیر عامل شرکت غله منطقه 2 کشور، خرید از کشاورزان را بدون محدودیت اعلام کرد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران، از نظر تامین اعتبار مشکلی نداشته و تمام حق‌الزحمه کشاورزان پرداخت خواهد شد.

خبرنگار: وحید زندی فخر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید