Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/ اردبیل

دهه فجر، از پروژه های کشاورزی اردبیل چه خبر؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دهه فجر امسال 33 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا برای 915 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

دهه فجر، از پروژه های کشاورزی اردبیل چه خبر؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دهه فجر امسال 33 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا برای 915 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

عدیل سروی به خبرنگار ایانا در اردبیل گفت: تعداد 8 فقره از این افتتاحیه ها مربوط به اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است که جمعا ً به مساحت 72 هکتار در شهرستانهای پارس آباد، مشکین شهر، نیر و سرعین به بهره برداری خواهد رسید و برای تعداد 82 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد .

وی افزود: در این پروژه های می توان تعداد 7 پروژه در حوزه آب و خاک تحت عنوان احداث کانال آب آور روستای ایلخچی به طول 600 متر و طرح انتقال آب کشاورزی باغات ازناو و گیوی و آقامیرلو به طول 14326 متر تکمیل لوله هوایی کانال اولی کندی به طول 30 متر ، کانال آبیاری سید کندی به طول 15 کیلومتر راه اندازی ناحیه یک عمرانی پایاب سد گیلارلو به مساحت 400 هکتار و سد خاکی قورت تپه به حجم 250 هزار متر مکعب و استخر قره چی علیا به ظرفیت 55 هزار متر مکعب را نام برد .

سروی در خصوص افتتاحیه های مربوط به حوزه شیلات آبزی پروری نیز افزود: تعداد 2 طرح پرورش ماهیان سرد آبی نیز جمعا ً با تولید سالانه 90 تن ماهی برای تعداد 15 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد که هر دوی این طرح ها در روستای حکیم قشلاقی اردبیل به بهره برداری خواهند رسید؛ اعتباری که برای این دو طرح هزینه شده است 1400 میلیون ریال است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: 3 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان اردبیل و خلخال جمعاً به ظرفیت 170 هزار قطعه با اشتغالزایی 21 نفر و یک واحد تولید تخم مرغ نطفه دار در اردبیل به ظرفیت 35هزار قطعه و با اشتغالزایی 35 نفر و یک واحد مرغ مادر گوشتی در شهرستان مشکین شهر به ظرفیت 35 هزار قطعه و با اشتغالزایی 50 به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود : تعداد 2 واحد پرواربندی بره و گاوشیری نیز به ظرفیت 319 راس با صرف اعتبار 3570 میلیون ریال و اشتغالزایی 7 نفر نیز در شهرستانهای اردبیل و کوثر به بهره برداری خواهد رسید .

سروی افزود: تعداد 4 واحد بسته بندی عسل و خشکبار نیز جمعا ً به ظرفیت 1015 تن با صرف اعتبار 28267 میلیون ریال و با اشتغالزایی 21 نفر در شهرستانهای اردبیل و نیر و نمین به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: تعداد 3 طرح نیز در خصوص انبارداری و نگهداری در سردخانه با ظرفیت 7 هزار تن و صرف اعتبار 64250 میلیون ریال و اشتغالزایی 16 نفر در شهرستان اردبیل به بهره برداری خواهد رسید .

وی افزود: یک واحد تولید بذر مینی تیوبر سیب زمینی با تولید 1 میلیون عدد در سال و با اشتغالزایی 15 نفر و همچنین افتتاح یک واحد گلخانه گل رز با ظرفیت تولید 150 هزار شاخه و با اشتغالزایی 6 نفر نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر است که در شهرستانهای اردبیل و خلخال به بهره برداری خواهد رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید