Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/ کردستان

دهه فجر، از پروژه های کشاورزی کردستان چه خبر؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دهه فجر امسال سازمان جهاد کشاورزی کردستان 92 پروژه با اعتبار 53 میلیارد و 654 میلیون تومان افتتاح می کند.

دهه فجر، از پروژه های کشاورزی کردستان چه خبر؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دهه فجر امسال سازمان جهاد کشاورزی کردستان 92 پروژه با اعتبار 53 میلیارد و 654 میلیون تومان افتتاح می کند.

خالد جعفری در گفت‌و گو با خبرنگار ایانا در استان کردستان عنوان کرد: این تعداد پروژه در حالی در استان به بهره برداری می رسد که جهاد کشاورزی کردستان در هفته جهاد کشاورزی (خردماه) و هفته دفاع مقدس(شهریورماه) تعداد زیادی از پروژه های اجرایی خود را افتتاح کرده است.

وی تصریح کرد: به بهره برداری رسیدن این پروژه ها، زمینه بهره مندی ۷۴۱۱ خانوار با تثبیت شغلی ۱۵۳۵ نفر و اشتغالزایی ۲۸۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم می کند.

وی افزود: از ۹۲ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری، حوزه بهبود تولیدات گیاهی؛ ۱۲ پروژه با اعتبار 26 میلیارد و 350 میلیون تومان با اشتغال‌زایی مستقیم 64 نفر و تثبیت شغل ۶۶۰ نفر زمینه بهره مندی 624 خانوار را فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: حوزه بهبود تولیدات دامی هم با 26 پروژه و اعتبار 4 میلیارد و 110 میلیون تومان برای 16 نفر به صورت مستقیم شغل و 95 شغل دیگر را تثبیت کرده و زمینه بهره مندی 427 خانوار را فراهم خواهد کرد.

جعفری خبر داد: حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با ۱۲ پروژه و با اعتبار 3میلیارد و 180 میلیون تومان برای 92 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی اذعان کرد: در راستای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش راندمان آب، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان نیز با افتتاح ۱۷ پروژه با اعتبار 9 میلیارد و 397 میلیون تومان، علاوه بر بهرمندی ۷۵۱ خانوار و تثبیت شغلی ۷۰۷ نفر افزایش راندمان آبی را نیز به همراه خواهد داشت.

جعفری یاداور شد: دامپزشکی با ۱۵ پروژه، سازمان تعاون روستایی با 2 پروژه، شیلات استان با یک پروژه و صنایع تبدیلی و تکمیلی استان هم با 7 پروژه 108 شغل را به صورت مستقیم ایجاد و 73 شغل را نیز تثبیت کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید