Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/فارس

دهه فجر و افتتاح 69 پروژه‌های جدید بخش کشاورزی در فارس

در دهه فجر سال جاری تعداد 69 پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان فارس و دستگاه های وابسته با اعتباری بالغ بر 160میلیارد و 81 میلیون و 400 هزار تومان توسط استاندار فارس، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان و مقامات ملی و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

دهه فجر و افتتاح 69 پروژه‌های جدید بخش کشاورزی در فارس

در دهه فجر سال جاری تعداد 69 پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان فارس و دستگاه های وابسته با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد و 81 میلیون و 400 هزار تومان توسط استاندار فارس، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان و مقامات ملی و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

محمد مهدی قاسمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در فارس گفت: سازمان جهاد کشاورزی فارس با 33 پروژه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با 24 پروژه، اداره کل امور عشایر با 10 پروژه و سازمان تعاون روستایی با 2 پروژه قابل افتتاح خواهند داشت.

وی افزود: از این تعداد پروژه، زیر بخش های معاونت بهبود تولیدات گیاهی با 12 پروژه، آب و خاک و امور فنی و مهندسی با 7 پروژه، معاونت بهبود تولیدات دامی با 7 پروژه و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با 6 پروژه بالاترین تعداد پروژه های مورد بهره برداری را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس یاد آور شد: با افتتاح این پروژه ها بیش از 11 هزار و 154 خانوار در زیر بخش های مختلف کشاورزی شامل: 5821 خانوار در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، 2 هزار و 300 خانوار در بخش تعاونی روستایی ، 1263 خانوار در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی، 1500 خانوار در بخش مدیریت ترویج و 270 خانوار در بخش امور عشایر بهره‌مند و اشتغال 349 نفر نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد شد .

قاسمی گفت : جلسات متعددی با حضور اعضاء کمیته روستایی و عشایری استان فارس طی یک ماه گذشته برگزار شده و در راستای هر چه غنی تر کردن این ایام برنامه های متعددی از جمله برگزاری غبارروبی و میثاق با شهیدان و دیدار با خانواده های آنان و ایثارگران، ملاقات عمومی و بررسی مسائل و مشکلات مردم، تشکیل مجمع عمومی با کارکنان ، نشست های علمی با محوریت آخرین دستاوردهای بخش کشاورزی، برگزاری مسابقات هنری و ورزشی، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در تمام شهرستان ها در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید