Iranian Agriculture News Agency

علی صابری:

تعداد زنجیره‌های تولید گوشت مرغ در کشور به 32 واحد رسید

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ کشور گفت: با وجود گذشت کمتر از 4 سال از تشکیل شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ، این شرکت‌ها توانسته‌اند تا کنون سهم قابل توجهی از تولید و صادرات را بر عهده بگیرند.

تعداد زنجیره‌های تولید گوشت مرغ در کشور به 32 واحد رسید

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ کشور گفت: با وجود گذشت کمتر از 4 سال از تشکیل شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ، این شرکت‌ها توانسته‌اند تا کنون سهم قابل توجهی از تولید و صادرات را بر عهده بگیرند .

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به بازدید اخیر وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه او از زنجیره تولید گوشت مرغ در رفسنجان که با بوسیدن دست کارآفرین رفسنجانی نیز توام شد، گفت: اگرچه از عمر تشکیل شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ کمتر از 4 سال می‌گذرد، اما این شرکت‌ها توانسته‌اند تاکنون سهم قابل توجهی از تولید و صادرات را بر عهده بگیرند .

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ کشور گفت: در حال حاضر 32 شرکت زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در 16 استان کشور به صورت جدی فعالیت می‌کنند .

علی صابری، با اشاره به سهم حدود 20 درصدی درصدی این شرکت‌ها در تامین گوشت مرغ داخلی، افزود: اکنون بیش از ۳۰ شرکت جدید برای گرفتن مجوزهای لازم در نوبت هستند که بعد از اصلاح ساختار و رعایت استانداردها مطابق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، آن ها نیز به جمع شرکت‌های تولیدکننده خواهند پیوست. در این صورت می‌توان امیدوار بود که سهم تولید گوشت مرغ توسط زنجیره‌ها به دو برابر مقدار کنونی افزایش یابد .

صابری ادامه داد: شرکت‌ها ی زیرمجموعه زنجیره تولید تا کنون موفق شده‌اند دست‌کم ۵۰ درصد سهم صادرات گوشت مرغ را به خود اختصاص داده و بدون شک این مقدار در سال‌های آینده با توجه به رشد زنجیره‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت .

وی تأکید کرد: احتمال بروز این مشکل برای شرکت‌های زنجیره‌ای که با منافعی مشترک فعالیت می‌کنند، نزدیک به صفر است و آن ها ریسک کمتری را در روند تولید متقبل می‌شوند .

لازم به ذکر است محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس برای دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس گفته بود: زنجیره تولید در صنعت کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید زنجیره‌ای از تولید تا سفره داشته باشیم و این نیاز به زیرساخت‌ها دارد که در دولت دوازدهم مورد حمایت قرار دادیم.

مدیریت زنجیره تأمین، عبارت است از فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تأمین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تأمین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف است .

.... این خبر در حال تکمیل است

خبرنگار: علیرضا صفاخو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید