Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/سمنان

6000 از اراضی شهرستان میامی زیر کشت جو رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: 6 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت جو آبی و دیم رفت.

6000 از اراضی شهرستان میامی زیر کشت جو رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: 6 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت جو آبی و دیم رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا از سمنان، علی‌اصغر محمدی به میزان سطح زیر کشت جو آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت جو آبی در این شهرستان 2 هزار و 250 هکتار است.

وی با بیان اینکه در کشت جو آبی از ارقام مختلفی استفاده‌شده است به ارقام کشت‌شده اشاره کرد و گفت: ریحان، گوهران و یوسف از مهم‌ترین ارقام جو آبی کشت‌شده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه میزانی از سطح زیر کشت کشاورزان اهل میامی به محصول جو دیم اختصاص‌یافته است، افزود: میزان سطح زیر کشت جو دیم در این شهرستان را 4 هزار و 250 هکتاراست.

محمدی با اشاره به کشت ارقام مختلف جو دیم در شهرستان میامی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا انواع مرغوب جو به کشاورزان معرفی و در اختیار آنان قرار گیرد تا ضمن دریافت محصول مرغوب کشاورزان از محصول با کیفیت خود منتفع شوند.

وی با بیان اینکه ارقام مختلفی جو دیم در این شهرستان از سوی کشاورزان کشت‌شده است افزود: آبیدر، بهمن مهم‌ترین ارقام جو دیم است که در این شهرستان از سوی کشاورزان برای کشت به کار برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است که این مهم در شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

اصغری با اشاره به برخی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای مدیریت درست در منابع آبی گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در کشور و استان و به‌تبع در شهرستان‌ها نیز در حال انجام است.

به گفته وی برای مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری آب استفاده و به‌کارگیری سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اینکه سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان از دو روش آبیاری بارانی و آبیاری با سیستم تیپ انجام‌شده است گفت: آبیاری بارانی در سطح 212 هکتار و آبیاری با سیستم تیپ نیز در سطح 150 هکتار در این شهرستان انجام‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید