Iranian Agriculture News Agency

پرونده؛ برندسازی محصولات کشاورزی

جهاد کشاورزی از برندسازی محصولات کشاورزی حمایت می‌کند

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

جهاد کشاورزی از برندسازی محصولات کشاورزی حمایت می‌کند

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در مورد نقش و تاثیر برندسازی در رونق اقتصاد بخش کشاورزی می گوید: تولیدکننده‌های خرد، نه‌تنها توانایی کنترل کیفیت محصولات تولیدی و تولید به اندازه کافی را ندارند، بلکه سیستم مالی آن ها قادر به ایجاد و ساخت برند شناخته شده و محبوب نیست .

علی‌اکبر مهرفرد با بیان اینکه برندسازی با بزرگ شدن شرکت‌های تولیدی - تجاری شکل می‌گیرد که این امر از برنامه‌های در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار می دارد: برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

وی در ادامه به یکی از نمونه‌های موفق در امر برندسازی بخش کشاورزی که در رونق بخش کشاورزی تاثیر‌گذار بوده است، به شرکت کشت و صنعت «روژین‌تاک» در استان کرمانشاه اشاره می کند ومی گوید: این برند یکی از برندسازهای موفق کشور است که در استان کرمانشاه فعالیت خوبی داشته و دارد و با ۳ هزار کشاورز قرارداد همکاری دارد. همکاری‌ای که موجب رونق کشت گوجه فرنگی در آن استان و تنظیم بازار این محصول در منطقه نیز شده است.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی تاکید می کند: همزمان با تولید، باید بازار محصولات کشاورزی توسعه یابد؛ چرا که تولید بدون بازار و تقاضا مفهومی ندارد .

خبرنگار: علیرضا صفاخو
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید