Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کرمانشاه

پیش‌بینی تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کرمانشاه
پیش‌بینی تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کرمانشاه

امسال بیش از 300 هزار تن جو، 900 هزار تن گندم و 420 هزار تن ذرت در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پیش‌بینی شده است که امسال بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی برداشت شود.

منصوری افزود: کرمانشاه رتبه پنجم در تولید گنم دارد و پیش‌بینی می‌شود 900 هزار تن گندم، بیش از 420 هزار تن ذرت، بیش از 300 هزار تن جو، 60 هزار تن نخود و 369 هزار تن انواع محصولات باغی در این استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد برداشت محصول از مناطق گرمسیری استان انجام شده و برداشت محصول از مناطق سردسیری نیز آغاز شده است، تا امروز بیش از 60 هزار تن گندم توسط شرکت غله و بخش خصوصی خریداری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: خشکسالی به بیش از 40 درصد محصولات زارعی استان خسارت وارد کرده است و ریزگردها نیز عمل فتوسنتز گیاهان را مختلف و باعث شیوع آفات و بیماری‌های کشاورزی می‌شود که محققان تحقیقات جامعی در مورد پیامدهای این ریزگردها بر محصولات کشاورزی آغاز کرده‌اند.

منصوری در پایان از مسئولان خواست، با توجه به اینکه خشکسالی خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده است، اعتباراتی برای پیشگیری و جبران خسارت به این استان اختصاص داده شود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-910404-09

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید