Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سابق اتحادیه نخلداران کشور خبر داد:

طرح جامع نخیلات مسکوت ماند/ دلال‌ها، عامل گرانی خرما

طرح جامع نخیلات مسکوت ماند/ دلال‌ها، عامل گرانی خرما
طرح جامع نخیلات مسکوت ماند/ دلال‌ها، عامل گرانی خرما

طرح جامع نخیلات برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در نخلستان‌ها با وجود پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی اتحادیه نخلداران ایران تاکنون مسکوت مانده است.

مدیرعامل سابق اتحادیه نخلداران کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با مکاتباتی که با نماینده یک شرکت ایتالیایی برقرار شد، قرار شد این شرکت کار طراحی و ساخت دستگاه بالابر که متناسب با شرایط نخلستان‌های کشور بود را عهده‌دار شود که با وجود طراحی و ساخت این دستگاه به‌دلیل اختصاص نیافتن بودجه استفاده از این دستگاه، با وجود تسهیل در کاهش یافتن قیمت تمام‌شده خرما، فعلاً منتفی شد.

مهدی امانی با توجه به بالا بودن قیمت خرما در بازار به‌صورت عمده‌فروشی (رطب مضافتی درجه یک چهار هزار و 500 تومان) و قرار داشتن خرما در دستان دلال‌ها و نرسیدن خرمای جدید به بازار افزود: دلال‌ها با تأثیر بر قیمت خرما باعث افزایش قیمت این محصول حتی در ماه رمضان نیز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پارسال دولت برای بازسازی نخلستان‌های فرسوده به‌صورت کمک‌های بلاعوض به باغدار پرداخت شد که امسال به‌صورت کمک‌های فنی و اعتباری برای باغداران این تسهیلات در نظر گرفته شد تا در اختیار آنها قرار گیرد.

گفتنی است، به‌دلیل استعفاء امانی از سمت مدیرعاملی، اتحادیه نخیلات کشور در حال حاضر با توجه به نزدیکی فصل برداشت خرما، بدون متولی است./

خبرنگار: مجتبی سلطانی

A-910405-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید