Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود

قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود
قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود

برای جلوگیری از نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و دامی باید قیمت‌گذاری این محصولات به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: یکی از علل اصلی گرانی محصولات کشاورزی و دامی، نبود مدیریت واحد بر قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار است که طبق قانون باید اختیار این کار به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود.

علی ایران‌پور افزود: وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تولید در جریان قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی و دامی است و بنابراین بهتر از هر نهاد دیگری می‌تواند در مورد قیمت‌گذاری این محصولات تصمیم‌گیری کند.

وی با انتقاد از نبود نظارت کافی بر بازار محصولات کشاورزی و دامی خاطرنشان کرد: این نبود نظارت موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شده است و نگرانی مردم در مورد گرانی‌های اخیر کاملاً به جا و بر حق است.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش شدید قمیت مرغ در روزهای اخیر ادامه داد: در کشور ما مشکلی از لحاظ تولید مرغ وجود ندارد و جای تعجب بسیار است که به یک‌باره قیمت مرغ در مرز هفت هزار تومان قرار گرفته است.

ایران‌پور درباره گرانی تخم‌مرغ در روزهای اخیر تصریح کرد: تا چند ماه پیش تخم‌مرغ قیمت متعادلی داشت و همین موضوع باعث می‌شد که در شرایط گرانی گوشت قرمز و مرغ، مردم تخم‌مرغ را در سبد کالای خود قرار دهند، اما با وضعیتی که برای قیمت این محصول پیش آمده، مصرف آن نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ وجود ندارد، یادآور شد: هم‌اکنون در فصل تخم‌گذاری و تولید فراوان تخم‌مرغ قرار داریم و در چنین شرایطی نباید شاهد رشد قیمت این محصول باشیم./

خبرنگار: اکرم بهاری

P-910406-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید