Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن خرما در گفتگو با ایانا:

بخش عمده خرمای امسال به ماه رمضان نمی‌رسد/ افزایش 100 درصدی قیمت خرما

برداشت بخش کوچکی از خرما با ماه رمضان امسال همراه می‌شود، اما برداشت بخش عمده آن از اواخر شهریور شروع می‌شود.

دبیر انجمن خرما در گفتگو با خبرنگار ایانا، درباره وضعیت تولید امسال خرما، با مناسب خواندن وضعیت تولید این محصول در کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون تن خرما در کشور برداشت شود.

سیدعلی‌اصغر موسوی با اشاره به اینکه خرمای نوبرانه در مناطق شرق بندرعباس، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از بلوچستان رسیده و آماده برداشت است، افزود: برداشت بخش کوچکی از خرما با ماه رمضان امسال همراه می‌شود، اما برداشت بخش عمده آن از اواخر شهریور شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همواره یکی از مشکلات این بوده که هرساله ماه مبارک رمضان 10 روز جلوتر می‌آید لذا باید به اندازه کافی خرما از سال قبل در سردخانه نگهداری شود تا بتواند جوابگوی بازار سال آینده باشد.

موسوی با اشاره به افزایش قیمت خرما در چند ماه اخیر، ادامه داد: از آنجایی که خرماها را از سال گذشته در سردخانه ها نگه داشته شده، اکنون افزایش قیمت این محصول در بازار چشم‌گیر بوده است.

افزایش 100 درصدی قیمت خرما

دبیر انجمن خرما تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان با کنترل‌های دولت قیمت خرما بیشتر از قیمت امروزی نشود چرا که اکنون قیمت این محصول نسبت به دو ماه گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته و افزایش بیشتر منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در صورت عدم کنترل، افزایش قیمت خرما باز هم روند صعودی را به خود خواهد دید، یادآور شد: به‌دلیل اینکه بخش عمده محصول امسال به بازار ماه رمضان نمی‌رسد، پیش‌بینی می‌شود بعد از این ماه قیمت این محصول به شدت کاهش یابد.

موسوی به کسانی که برای بعد از ماه رمضان مصرف دارند توصیه کرد قبل از این ماه خرید نکنند.

وی درخصوص وضعیت مجتمع صنعتی بوشهر نیز تأکید کرد: علی‌رغم دستور جناب آقای رئیس‌جمهور هیچ پرداختی تا به امروز به این مجتمع صورت نگرفته است.

موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برداشته شدن مشکلات و موانع شرایط این مجتمع بهبود یابد و به سمت جلو حرکت کند./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910410-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید