Iranian Agriculture News Agency

هر ایرانی در سال 160 عدد تخم‌مرغ مصرف می‌کند/ قیمت تخم‌مرغ بعد از ماه رمضان گران می‌شود

هر ایرانی در سال 160 عدد تخم‌مرغ مصرف می‌کند/ قیمت تخم‌مرغ بعد از ماه رمضان گران می‌شود
هر ایرانی در سال 160 عدد تخم‌مرغ مصرف می‌کند/ قیمت تخم‌مرغ بعد از ماه رمضان گران می‌شود

میزان مصرف تخم‌مرغ با مصرف میانگین 160 عدد در سال در حال نزدیک شدن به میانگین آمارهای جهانی است.

دبیرکل ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با افزایش قیمت مرغ و گوشت میزان مصرف تخم‌مرغ افزایش یافته و بخشی از جامعه نیاز به پروتئین خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

سیدفرزاد طلاکش افزود: قیمت تخم‌مرغ بعد از ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضا، سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق منهنی تعیین‌شده توسط این ستاد، میزان مصرف تخم‌مرغ در شهریورماه به‌دلیل نزدیکی به زمان باز شدن مدارس و افزایش تقاضا برای خرید قیمت آن افزایش می‌یابد.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: طبق این منهنی که در فاصله زمانی سال 82 تا 89 تهیه شده، قیمت تخم‌مرغ بدون در نظر گرفتن موارد غیرمعمول مانندزمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در تیرماه دارای کمترین و در آبان‌ماه دارای بالاترین قیمت است.

طلاکش تصریح کرد: در ماه‌های قمری نیز در روزهای جشن و ولادت ائمه، مصرف تخم‌مرغ افزایش و در ماه محرم و صفر مصرف و قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با انجام امور فرهنگی و ترویجی در جامع، میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور افزایش یافته و ذهنیت مضر بودن مصرف تخم‌مرغ در کشور کاهش یافته است.

طلاکش با بیان اینکه میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور در حال نزدیک شدن به میانگین آمارهای جهانی است، تأکید کرد: میانگین میزان مصرف تخم‌مرغ به 160 عدد در سال افزایش یافته که 20 عدد در سال از میانگین جهانی کمتر است.

وی اظهار داشت: بالاترین میزان مصرف تخم‌مرغ در جهان متعلق به دانمارک و بلژیک با 360 عدد در سال و کمترین میزان مصرف آن مربوط به بعضی از کشورهای آفریقای جنوبی مانند کنیا و زین‌بابوه با میانگین مصرف 30 عدد در سال است.

دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار در پایان گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در حال رسیدن به شعار تصویب شده ایرانی "هر انسان سالم در روز یک عدد تخم‌مرغ مصرف کند"، می‌رسیم./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910411-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید