Iranian Agriculture News Agency

نماینده خانه کشاورز کردستان:

تحمیل هزینه‌های نصب کنتور هوشمند بر کشاورزان غیرقانونی است

نماینده خانه کشاورز کردستان در خانه کشاورز ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا از افزایش بار مالی نصب کنتورهای هوشمند آب‌بر خبر داد و گفت: مکانیزم نصب کنتورهای هوشمند و تابلوهای برق چاه‌های کشاورزی 20 تا 30 میلیون ریال برای کشاورزان هزینه برداشته که این امر خلاف قانون است.

حسن محمدی افزود: بر اساس بندهای 2/3 و 3/3 و نیز 15-4 قرارداد بین بهره‌برداران بخش کشاورزی و شرکت نیرو مالک تأسیسات منصوبه وزارت نیرو است که بر اساس بند 15-4 موضوع قرارداد، نصب لوازم اندازه‌گیری به عهده وزارت نیرو است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان از نصب کنتورهای هوشمند جهت تعادل بین بخشی و نظارت بر مصرف بهینه آب استقبال کرده اما مکانیزم نصب کنتورهای هوشمند و تابلوهای برق چاه های کشاورزی که متعلق به بخش نیروست روند آن باید تغییر یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج تحمیل هزینه‌های سیستم کنترلی برق به کشاورزان در راستای دولت الکترونیک را کاری غیرقانونی خواند و ادامه داد: مکاتبات انجام شده و این موضوع قطعاً پیگیری خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به کشاورزان اخطار شده است که اگر کنتور هوشمند و تابلوهای برق نصب نشود پروانه چاه تمدید نمی‌شود و تعرفه برق به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود./

خبرنگار: مژگان وفایی

N-910413-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید