Iranian Agriculture News Agency

قیمت شیر به دامداران ابلاغ شد/ قیمت‌گذاری شیر به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود

جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات شیر برگزار شده بود، بدون حضور مسئولان دولتی، با حضور رئیس اتحادیه مرکزی دامداران و نمایندگان استانی آن در ساختمان اتحادیه مرکزی دامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در این نشست، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به اینکه برای نشان دادن حسن نیت، تفاهم‌نامه جدید امضا شده است، گفت: هم‌اکنون دامداران فشارهای زیادی بابت تولید متحمل و بعضی از دامداران علی‌رغم تولید شیر به قیمت 630 تومان نهاده‌های یارانه‌ای خود را دریافت نکردند.

سیروس روستا افزود: در دو ماه گذشته شیر به این قیمت توزیع شد، ولی نهاده‌های دامی ارزان‌قیمت به بعضی از دامداران تحویل نشد و از این بابت دچار خسارت شدند.

وی خاطرنشان کرد: فشار واردشده به صنایع لبنی، به دامداران منتقل می‌شود و وزارت صنعت تنها از مصرف‌کننده حمایت کرده و توجهی به دامداران نمی‌کند.

روستا با ابراز نارضایتی از قیمت‌گذاری شیر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با تجربه چندین ساله خود در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌تواند کنترل بهتری بر صادرات و واردات و قیمت‌گذاری این بخش داشته باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان حاضر در مجلس نهم از بطن تولید و کشاورزی هستند و دامداران با ارتباط با آنها می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: با تشکیل یک فراکسیون برای حمایت از دامداری در مجلس می‌توان از حقوق دامداران دفاع و نمایندگان را از مشکلات دامداران مطلع کرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم تفاهم‌نامه جدید امضاء و اجرای آن را منوط به تأمین نهاده‌های یارانه‌ای و متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها دانستند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910413-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید