Iranian Agriculture News Agency

در جلسه دیروز دامداران تصویب شد؛

750 هر کیلوگرم شیر خام قیمت‌گذاری شد

در جلسه روز گذشته دامداران، قیمت پایه هر کیلوگرم شیر خام و وضعیت تحویل شیر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایانا، در جلسه‌ای که در ساختمان اتحادیه مرکزی دامداران با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و نمایندگان استانی دامداران برگزار شد، تفاهم‌نامه قیمت شیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

متن تفاهم‌نامه به شکل ذیل به امضاء حاضران جلسه رسیده است.

1- قیمت پایه هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون، هفت هزار و 500 ریال

2- چنانچه حمل توسط دامدار صورت گیرد، مبلغ 300 ریال به ازاء هر کیلوگرم بابت حمل توسط کارخانه پرداخت خواهد شد.

3- به ازاء هر کیلوگرم شیر، 190 گرم سویا به قیمت 9 هزار ریال و 190 گرم سبوس به قیمت دو هزار و 500 ریال توسط شرکت پشتیبانی امور دام در داخل استان تحویل خواهد شد و در صورت تأمین سایر اقلام علوفه‌ای از طریق اتحادیه مرکزی دامداران بین دامداران سراسر کشور توزیع خواهد کرد.

4- به ازاء کاهش هر 100 هزار بار میکروبی از یک میلیون، مبلغ 90 ریال به‌عنوان جایزه توسط کارخانه به دامدار پرداخت خواهد شد و به ازاء هر 100 هزار افزایش بار میکوربی از یک میلیون، مبلغ 45 ریال به‌عنوان جریمه از بهاء شیر دامدار کسر خواهد شد.

5- به ازاء افزایش هر 0.1 درصد چربی مازاد بر 3.2، مبلغ 100 ریال به‌عنوان جریمه از بهاء شیر خام کسر خواهد شد.

6- قرارداد تحویل شیر از طرف دامداران، شرکت‌های تعاونی و یا مرکز جمع‌آوری شر با کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی منعقد و بعد از امضاء و تأیید اتحادیه دامداران استان مربوطه به اتحادیه مرکزی دامداران ایران تحویل خواهد شد.

7- شرکت پشتیبانی امور دام در قبال دریافت چک مدت‌دار به سررسید دوماهه از هر کارخانه، میزان سهمیه دامداران طرف قرارداد را در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران ایران قار خواهد داد و از آن طریق به آدرس دامداران حمل خواهد شد. بدیهی است، مدیریت تأمین نهاده‌ها بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام و مدیریت توزیع در سطح کشور بر عهده اتحادیه مرکزی دامداران ایران خواهد بود.

8- بهاء شیر دامداران به‌صورت نقدی توسط کارخانه‌ها پرداخت خواهد شد. و بهاء علوفه را نیز به سررسید دو ماه از بهاء شیر دامدار کسر خواهد کرد.

9- به‌منظور تسریع در اجرای قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام حداقل 10 هزار تن سویا را فوراً در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران قرار خواهد داد و در پایان ماه بر اساس شیر دریافتی کارخانه‌ها به حساب منظور خواهد کرد.

10- کل سبوس استحصالی کارخانه‌های آرد کشور بر اساس بخشنامه شماره 19325/05 مورخ 30/3/91 شرکت مادرتخصصی بازگرانی دولتی ایران در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران خواهد بود که اولویت توزیع آن به دامداران تحویل‌دهنده شیر خام به کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی است.

11- وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مورد نیاز اتحادیه مرکزی دامداران به نرخ مرجع را از طریق معرفی به بانک مرکزی جهت واردات انواع نهاده‌های دامی تأمین کرده و شرکت پشتیبانی امور دام نیز در مناقصات داخلی خرید از واردکنندگان در شرایط مساوی، اتحادیه مرکزی دامداران ایران را در اولویت قرار خواهد داد.

12- شروع اجرای قرارداد از تاریخ تحویل نهاده‌ها (سویا و سبوس) 15 روز است و چنانچه بعد از 20 روز نهاده‌ها تحویل نشد، مابه‌التفاوت هر کالا نسبت به قیمت بازار آزاد محاسبه و توسط شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران پرداخت خواهد شد.

13- در صورت انجام تعهدات فوق، دامداران موظف به تحویل شیر با شرایط فوق به کارخانه‌های طرف قرارداد هستند، در غیر این صورت اتحادیه مرکزی دامداران ایران و اعضا آن هیچ‌گونه تعهدی برای تحویل شیر با قیمت تعیین‌شده را نخواهند داشت.

14- چنانچه قیمت سایر نهاده‌ها نسبت به این تاریخ خارج از عرف بازار افزایش پیدا کند، در قیمت شیر خام تجدیدنظر و یا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت جبران خسارت به دامداران کمک خواهدشد./

N-910414-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید