Iranian Agriculture News Agency

دبیر اتحادیه بارفروشان در گفتگو با ایانا:

پرتقال‌های قبرسی از قبل ثبت سفارش شده بودند

پرتقال‌های موجود در بازار، پیش از عید و به‌منظور تنظیم بازار شب‌های پایانی سال از کشورهایی نظیر ترکیه و قبرس به کشور وارد شده و به‌علت نبود تقاضا اکنون وارد بازار شده‌اند.

دبیر اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پرتقال‌هایی که اکنون در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران وجود دارد، میوه‌هایی است که به‌منظور تنظیم بازار شب‌های پایانی سال وارد کشور شد و به‌علت فراوانی میوه‌های داخلی مجال عرضه پیدا نکرد.

علی حاج‌فتحعلی افزود: پرتقال‌های وارداتی از کشور ترکیه و قبرس وارد کشور شد و ثبت سفارش آن که پیش از عید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته بود، چندین ماه در سردخانه‌ها باقی ماند و اکنون که عرضه پرتقال‌های داخلی متوقف شده است، مجالی برای عرضه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پرتقال‌های وارداتی به‌علت قرار گرفتن بلندمدت در سردخانه‌ها از بین رفته‌اند و قیمت کنونی عرضه آن نیز برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه نیست.

انبه‌های موجود در بازار به‌صورت قاچاق وارد شده‌اند

فعال بخش خصوصی ادامه داد: بر اساس مصوبه اعلام شده، واردات هرگونه میوه به کشور ممنوع اعلام شده است، لذا انبه‌های موجود در بازار که به وفور در میادین مختلف شهر تهران عرضه می‌شود، به‌صورت قاچاق و غیررسمی وارد کشور شده است.

حاج‌فتحعلی تصریح کرد: انبه‌ها عموماً توسط مرزنشینان با مجوزهایی که قبلاً به آنان داذه شده، وارد کشور شده و قیمت آن نیز روند نزولی به خود گرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری از مواقع که میوه‌ها به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، وارد میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران نشده و مستقیماً از بندر به سوی خرده‌فروشی‌های سطح شهر ارسال شده و توزیع می‌شود.

حاج‌فتحعلی قیمت میوه را در سال جاری قیمت متعادلی توصیف کرد و اظهار داشت: قیمت انواع میوه‌های تابستانی، قیمت مناسبی است که با توجه به تورم موجود در جامعه می‌توان گفت از کمترین نوسان ممکن برخوردار بوده است.

وی تأکید کرد: به‌جز هندوانه که تا رسیدن هندوانه‌های دزفول مدت کوتاهی افزایش قیمت خواهد داشت، سایر اقلام میوه روند نزولی قیمت را دنبال خواهند کرد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910417-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید