Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان تهران:

کشف فرمول قیمت به تشکل‌ها واگذار شود

در شرایط کنونی که بازار از نوسانات ناشی از عدم نظارت بر قیمت‌گذاری رنج می‌برد، کشف فرمول قیمت‌گذاری و تعیین قیمت واقعی به کانون‌های خبرگان کشاورزی واگذار شود.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: شرایط کنونی بازار به‌گونه‌ای است که بسیاری از افزایش قیمت‌ها به‌علت عدم نظارت و عدم کشف فرمول واقعی قیمت پیش آمده است.

خسرو کلهر افزود: در شرایطی که تمام نهادهای حاکمیتی برای کنترل قیمت بسیج شده‌اند، اما به‌علت عدم نظارت، توفیق چندانی در کنترل قیمت‌ها به‌دست نیامده است، باید تشکل‌ها به‌کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: خبرگان کشاورزی با کشف فرمول قیمت‌گذاری، موازنه عرضه و تقاضای محصول می‌توانند قیمت‌ها را در بازار هماهنگ کنند.

کلهر ادامه داد: خبرگان به‌عنوان نمونه‌های استانی در سطح ملی از ابزارهای مختلف اقتصادی بهره می‌گیرند تا قیمت محصولات کشاورزی در زمان عرضه به مصرف‌کننده به کمترین میزان خود برسد.

وی بکارگیری تشکل‌ها را بهترین راه‌حل حذف دلال‌ها و سودجویان دانست و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود دغدغه‌های فراوانی که در حوزه صنعت دارد، نمی‌تواند به موقع و کارآمد بر خرده‌فروشی‌های سطح شهر نظارت کند. لذا تنظیم بازار محصولات کشاورزی و نظارت بر عرضه کالاها به تشکل‌های کشاورزی واگذار شود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910417-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید