Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تره‌بار استان تهران:

میزان تولید هندوانه کاهش یافت

با توجه به کاهش قیمت هندوانه در سال گذشته، امسال محصول کمی از سه مرکز عمده تولید ازجمله سبزوار، گنبد و اراک روانه بازار شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی میدان تره‌بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب در واکنش به اظهارنظرها درباره عدم گرانی میوه و غیرواقعی بودن آنها گفت: چرا باید هر کیلوگرم هندوانه در میادین به 600 الی 700 تومان و یک‌هزار تومان در مغازه‌ها به‌فروش برسد؟

حسین مهاجران با بیان اینکه صدها مرکز فروش هندوانه به‌طور سنتی در تهران وجود دارد، افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته و در سه مرکز تولید عمده هندوانه ازجمله سبزه‌وار، گنبد و اراک محصول کمی روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه این محصول در سال گذشته به قدری کاهش قیمت داشته که با در نظر گرفتن کرایه حمل، فروش آن برای تولیدکننده به صرفه نبود، ولی امسال قیمتی سه‌برابر قیمت واقعی خود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان با دعوت از تولیدکنندگان این بخش به‌دنبال راه‌حلی برای تنظیم بازار و حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشند.

مهاجران ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های بخش‌های تولیدی، به کار بردن واژه "واردات میوه" درست نیست و به غیر از سه قلم آناناس، انبه و موز، می‌توان در سایر اقلام، صادرکننده نیز بود.

وی با انتقاد از رئیس اتحادیه بارفروشان در قانونی خواندن واسطه‌ها در بازار میوه و تره‌بار تصریح کرد: دلال‌ها در بازار میوه و تره‌بار دست به هر کاری می‌زنند و مشخص نیست رئیس اتحادیه بارفروشان با چه استدلال و دیدگاهی آنها را قانونی می‌داند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910417-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید