Iranian Agriculture News Agency

سبد میوه ایانا؛

میوه‌های ارزان‌قیمت در راه است

میوه‌های ارزان‌قیمت در راه است
میوه‌های ارزان‌قیمت در راه است

علی‌رغم افزایش قیمت انواع میوه بعد از به پایان رسیدن فصل نوبرانه آن، رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران معتقد است که هنوز میوه‌های تابستانی در راه است و طی هفته‌های آینده میوه‌های ارزان‌قیمت روانه بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب در واکنش به فروش انجیر به قیمت 12 هزار تومان گفت: هنوز برای مشخص شدن قیمت واقعی انجیر زود بوده و از 20 روز دیگر انجیر باکیفیت به بازار می‌آید.

حسین مهاجران با بیان اینکه انجیر فعلی مربوط به مناطق گرمسیر است و کیفیت مطلوبی ندارد، افزود: در ماه‌های شهریور و مهرماه، انجیر مناطق حاشیه تهران، منطقه استهبانات و شیراز تولید و به بازار عرضه و خشک‌شده آن نیز به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های آتی، انجیر با قیمت مناسب و با کیفیت از ساوه به بازار می‌آید.

مهاجران قیمت انواع میوه را در میادین بالا دانست و ادامه داد: در سال جاری میوه‌هایی مثل هلو و گیلاس آسیب دیده و مقدار آن کمتر از سال‌های گذشته بود. به همین دلیل افزایش قیمت داشته است.

وی تصریح کرد: آلو علی‌رغم فراوانی تولید، قیمت بالایی داشته و مانند میوه‌های دیگری چون شبرنگ، هلو، گیلاس و سیب گلاب به قیمت بالایی فروخته شد.

میوه‌های تابستانی در راه است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انگور یاقوتی نیز در بازار 17 هزار تومان قیمت داشت، اما امروزه به دو هزار و 200 تومان کاهش داشته، یادآور شد: طی هفته‌های آینده، انواع انگور پیش‌رس از اراک و تاکستان و عسگری از شیراز و کاشمر به بازار می‌آید و میوه‌های تابستانی به قیمت واقعی خود می‌رسند.

مهاجران در پایان با اشاره به اینکه تمایل به مصرف میوه‌های لوکس افزایش پیدا کرده است، تأکید کرد: به‌دلیل تقاضا قیمت گیلاس تک‌دانه در میادین میوه و تره‌بار به قیمت هشت هزار تومان به فروش می‌رسد. در حالی که قیمت گیلاس پرمحصول تخمه‌مشهدی بدون کرم با دو هزار تومان می‌توان خریداری کرد.

گفتنی است، بنا به اعلام رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران، قیمت میوه به شرح زیر است.

نام محصول

قیمت (تومان)

موز

1500

انبه

2500

گلابی داخلی

6500

گلابی جنگلی

3000

گریپ‌فروت ترکیه‌ای

3500

پرتقال مصر

1500

پرتقال ترکیه

1300

سیب گلاب

1500 - 4500

سیب فرانسوی، شیلی و آفریقای جنوبی

4000

انگور یاقوتی

2200

خیار

700 - 1400

خربزه

1000

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910419-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید