Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه چایکاران خبر داد:

خبری از پرداخت مطالبات 150 میلیارد ریالی چایکاران نیست

خبری از پرداخت مطالبات 150 میلیارد ریالی چایکاران نیست
خبری از پرداخت مطالبات 150 میلیارد ریالی چایکاران نیست

در حالی که ابتدای هفته جاری رئیس سازمان چای از شروع پرداخت 150 میلیارد ریالی مطالبات چایکاران خبر داده بود، مدیرعامل اتحادیه چایکاران مدعی شد تاکنون 25 هزار نفر از چایکاران زیرمجموعه وی مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل اتحایده چایکاران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: هرچند بخشی از چایکاران مطالبات خود را تا نیمه دوم اردیبهشت‌ماه دریافت کردند، اما از نیمه دوم اردیبهشت تاکنون پرداخت مطالبات چایکاران به تعویق افتاده است.

ایرج هوسمی افزود: از آنجا که باغ‌های چای از فومن در قسمت غرب گیلان آغاز شده و تا چالوس در غرب مازندران ادامه دارد و متناسب با آب و هوا و اقلیم برداشت چای آغاز می‌شود، پرداخت مطالبات چایکاران به‌صورت یکسان صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت 10 روزه‌ای در مدت برداشت چای وجود دارد و این قاعده در تمام باغ‌های چای صدق می‌کند.

هوسمی با اشاره به پرداخت 150 میلیارد ریالی مطالبات چایکاران ادامه داد: هرچند به نقل از رئیس سازمان چای در رسانه‌ها خبری منتشر شد که پرداخت مطالبات چایکاران را از شنبه 10 تیرماه تصریح می‌کرد، اما تاکنون خبری از پرداخت مطالبات به حساب کشاورزان به اطلاع این اتحادیه نرسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 25 هزار کشاورز چایکار تحت پوشش این اتحادیه هستند که از سال گذشته تاکنون با مشکل دریافت مطالبات خود روبه‌رو شده‌اند، هرچند به‌نظر می‌رسد تلاش سازمان چای در طول سال جاری بهتر از سال گذشته بوده است.

پیش از این، رئیس سازمان چای حجم تولید برداشت چای را 58 هزار تن اعلام کرده بود که 22 هزار تن آن را درجه یک و 35 هزار تن آن را درجه دو تشکیل می‌داد و تعهد پرداخت 280 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران را در دو مرحله 150 میلیاردی و 130 میلیارد ریالی داده بود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910421-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید