Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

کمبود کارشناس کشاورزی در شعب بانک کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به‌دنبال عدم اختصاص تسهیلات لازم برای اجرای طرح توسعه کشاورزی با ارسال نامه‌ای از مدیرعامل بانک کشاورزی خواست کمبود شدید کارشناسان بانک کشاورزی را رفع کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: یکی از عوامل محدودکننده طرح توسعه کشاورزی، بانک کشاورزی است. در هر چند شهرستان استان، یک کارشناس ارزیاب وجود دارد که پروسه انتقاد قرارداد و پرداخت‌ها را طولانی کرده است.

علی‌اشرف منصوری افزود: با توجه به اینکه سه‌هزار و 500 طرح برای توسعه کشاورزی استان تصویب شده و 11 میلیارد تومان هم انعقاد قرارداد شده، اما بانک کشاورزی روند اجرایی این طرح‌ها را کند کرده است و به مانعی جهت اجرای این طرح‌ها تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند 29 قانون بودجه که بر تمدید تسهیلات معوق کشاورزان تأکید دارد، بانک به آن عمل نمی‌کند و همچنین بر اساس بند 31 قانون بودجه که بانک را ملزم کرده است اسناد تک‌برگی را به‌عنوان وثیقه قبول کند، به این بند قانون نیز عمل نمی‌کند.

منصوری ادامه داد: طی نامه‌ای از مدیرعامل بانک کشاورزی، مشکلات و عوامل محدودکننده را توضیح و خواستار رفع آنها شدیم که ترتیب اثر داده نشد.

وی تصریح کرد: پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند نیز روندی طولانی است که باعث رنجش کشاورزان می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: حتی نمایندگان مجلس در جریان این مشکلات هستند و اعتراض کرده‌اند که مدیرعامل بانک کشاورزی نسبت به این مشکلات و اعتراض‌ها بی‌تفاوت است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-910423-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید