Iranian Agriculture News Agency

توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ استانی شد؛

شناسنامه‌دار کردن تمامی محصولات کشاورزی کشور

شناسنامه‌دار کردن تمامی محصولات کشاورزی کشور در راستای تولید محصول سالم توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ استانی شد.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در پی تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصول سالم و انجام برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن، حدود و وظایف هر استانی مشخص شد و طرح‌ها و برنامه‌های ویژه نیز در حال انجام است.

دکتر محمدجواد سروش افزود: استان‌های قم، تهران، البرز و قزوین به‌عنوان پایلوت تولید محصول سالم انتخاب شده و برای سایر استان‌ها نیز برنامه‌های مشخصی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار استان فوق، پایلوت تولید محصولات سالم در زمینه سبزی و صیفی و محصولات گلخانه‌ای اجرایی می‌شود و در سایر استان‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در دست انجام است.

سروش ادامه داد: کلیه محصولات کشاورزی تحت پوشش طرح محصول سالم قرار می‌گیرند و چهار استان فوق به صورت ویژه کار تولید محصول سالم را ادامه می‌دهند.

جایگزینی محصولات سبزی و صیفی اراضی جنوب تهران با سایر کشت‌ها

این مقام مسئول در پاسخ به سؤال ایانا درباره اراضی سبزی‌کاری جنوب تهران که در معرض خطر فلزات سنگین قرار دارند، تصریح کرد: با استفاده از کشت‌های جایگزین و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده است، سعی می‌شود که محصولات سبزی و صیفی این منطقه نیز جایگزین با سایر کشت‌ها شود.

وی یادآور شد: برنامه تولید محصول سالم در سال جاری شروع شده و امیدواریم که طی پنج سال بتوانیم کل محصولات کشاورزی کشور را شناسنامه‌دار کنیم.

سروش تأکید کرد: برای تولید محصولات سالم از مواد بیولوژیک و سایر سموم کم‌خطردیگر استفاده می‌شود و سعی داریم که کل محصولات کشور را تحت پوشش درآوریم.

وی اظهار داشت: امیدواریم طی مدت تعیین‌شده پنج‌ساله بتوانیم در کلیه محصولات کشاورزی کشورمان به برنامه‌ریزی‌هایی که پیش‌بینی شده دست یابیم./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910423-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید