Iranian Agriculture News Agency

تخریب اراضی حفاظت‌شده بیجار تکرار شد

تخریب اراضی حفاظت‌شده بیجار تکرار شد
تخریب اراضی حفاظت‌شده بیجار تکرار شد

تخریب حدود چهار هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده شهرستان بیجار توسط متخلفان، پرونده تخریب اراضی حفاظت‌شده این منطقه را همچنان باز نگه داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری 90 نفر متخلف در ارتباط با مقوله محیط زیست در استان شناسایی شده است که بیش از 78 پرونده جرایم زیست محیطی در این ارگان تشکیل شد.

ناصح قادری افزود: این 90 متخلف در حوزه‌های شکار، صید و تخریب عرصه‌های محیط زیست دستگیر گشته و پرونده آنها جهت اقدامات بعدی به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

بازپس‌گیری 869 قطعه از حیوانات و پرندگان در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه ابتدای امسال تعداد 869 قطعه از حیوانات و پرندگان توسط پرسنل محیط زیست به دامان طبیعت بازگشتند.

قادری ادامه داد: پرسنل اجرایی محیط زیست درباره بازپس‌گیری قاچاق حیوانات 869 قطعه شامل یک رأس بز وحشی، 271 بتانه سنجاب، 118 قطعه کبک، 40 قطعه بلدرچین، 27 قطعه سهره، 412 قطعه ماهی را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: از این شکارچیان 23 قبضه اسلحه، 85 عدد فشنگ، 56 دام زنده‌گیری، 35 عدد قفس و 9 تور ماهیگیری و یک دستگاه موتور برق ضبط شده است.

گفتنی است، منطقه حفاظت‌شده بیجار که دارای گونه‌های نادر حیوانی و گیاهی است، به‌علت دفن زباله‌های شهری آن هم بدون حفاظت باعث رشد جمعیت گرگ‌ها و از بین رفتن گونه‌های جانوری منطقه شده است. با وجود واکنش مکرر رسانه‌ها، هنوز هیچ ارگانی برای حصارکشی محل دفن زباله یا انتقال آن اقدامی نکرده است./

خبرنگار: مژگان وفایی

V-910426-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید