Iranian Agriculture News Agency

مغایرت قانونی اجاره زمین‌های کشاورزی به قطری‌ها بررسی می‌شود

: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی مغایرت‌های قانونی اجاره بلندمدت زمین‌های کشاورزی به قطری ها خبر داد و گفت: سرمایه گذاری خارجی باید توان تولید داخل را افزایش دهد، نه اینکه خارجی‌ها بیایند، تولید کنند و ببرند.

عباس رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره اینکه که کشور قطر اعلام آمادگی کرده از طریق اجاره بلندمدت زمین‌های کشاورزی در بخش کشاورزی کشورمان سرمایه‌گذاری کند، گفت: بر اساس قانون سرمایه‌گذاری، مالکیت زمین در اختیار کشور سرمایه‌گذار قرار نمی گیرد و سرمایه گذار خارجی تنها می‌تواند در زمینه بخش‌های خاص سرمایه‌گذاری کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اینکه به صورت بلند مدت زمین واگذار کنیم شاید مغایر با قانون سرمایه‌گذاری باشد که باید بیشتر بررسی شود.

وی افزود: هر چقدر سرمایه وارد بخش کشاورزی شود استقبال می‌کنیم و اتفاقا به دنبال این هستیم که این سرمایه‌گذاری وارد بخش کشاورزی بشود و طی سال‌های گذشته این سرمایه‌گذاری نبوده یا شاید شرایطش مهیا نبوده است.

رجایی گفت:حتی از صندوق توسعه ملی یا حساب ذخیره ارزی، سهمی را که برای کشاورزی در نظر گرفته بودیم جذب نشده است و اگر امروزه سرمایه‌گذاری به بخش کشاورزی وارد شود استقبال می‌کنیم اما شرایط خاص خودش را دارد.

وی تصریح کرد: در "قانون سرمایه‌گذاری" به استفاده از توان داخلی تاکید شده است، اگر قرار است سرمایه‌گذاری آنها توان داخل ما را افزایش دهد مخالف نیستیم اما اینکه بیاییم و صرفا مجموعه‌ای را در اختیار خارجی‌ها بگذاریم که آنها تولید کنند و ببرند و نقشی در تولید کشور ما نداشته باشند مخالفیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید