Iranian Agriculture News Agency

فرماندار سنندج:

واگذاری زمین و تسهیلات در طرح‌های توسعه کشاورزی باید اصولی و کارشناسی باشد

واگذاری زمین و تسهیلات در طرح‌های توسعه کشاورزی باید اصولی و کارشناسی باشد
واگذاری زمین و تسهیلات در طرح‌های توسعه کشاورزی باید اصولی و کارشناسی باشد

در طرح‌های توسعه کشاورزی برای افرادی که فاقد زمین بوده و یا کم زمین هستند واگذاری زمین و تسهیلات باید اصولی و کارشناسی شده باشد.

به گزارش ایانا، فرماندار سنندج در ششمین جلسه ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: سیاست اصلی این است که زمین و یا تسهیلات در بخش کشاوری باید به افرادی داده شود که کم زمین یا فاقد زمین بوده و در واگذاری این زمین‌ها نباید هیچ گونه معارض یا مدعی وجود داشته باشد.

ولی‌الله میرزایی اصل بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح در طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که معارض و معاندی در واگذاری زمین‌ها وجود نداشته باشد و موجب ایجاد نزاع و اختلاف نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید در این مبحث مراجع قضایی و انتظامی هم درگیر شوند تا شائبه‌ای پیش نیاید و در واگذاری زمین‌ها نهایت دقت اعمال شود.

میرزایی اصل از اجرای 141 طرح جدید در بخش کشاورزی شهرستان سنندج خبر داد و تصریح کرد: سیاست دولت در اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال مولد و اقتصادی کردن درآمد در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به وجود 65 هزارهکتار اراضی باغی و کشاورزی در شهرستان سنندج ادامه داد: فرصت پیش آمده و اعتبارات اختصاص یافته در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی می‌تواند پتانسیل‌های بالقوه کشاورزی شهرستان را به فعلیت رسانده و جایگاه واقعی کشاورزی شهرستان سنندج را محقق کند.

فرماندارسنندج مدیران دستگاه‌های ذیربط را مکلف به استفاده از این فرصت کرده و بر اجرای این طرح‌ها در اراضی مستعد شهرستان با قائل شدن اولویت برای بهره‌برداران عرفی، افراد بی‌زمین و کم‌زمین تأکید کرد.

میرزایی اصل یادآور شد: با اجرای 141 طرح برای 197 نفر تثبیت شغل شده و 560 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار جهت اجرا اختصاص یافت.

وی تأکید کرد: تاکنون و در قالب این کارگروه بیش از یک هزار و 109 طرح کشاورزی درشهرستان سنندج به تصویب رسیده که موجبات اشتغال دو هزار و 24 نفر را فراهم کرده است.

میرزایی اصل در پایان اظهار داشت: علاوه بر واگذاری زمین و تسهیلات به کشاورزان و فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی باید این طرح‌ها و تعاونی‌ها به نحوی اجرا شود که زمینه درآمد اقتصادی و پایدار به نفع این اقشار را در پی داشته باشد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910428-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید