Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

اختصاص 2300 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی از اقدامات خوب دولت است

اختصاص دوهزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی اقدام خوبی است که از طرف دولت انجام شده است. البته به شرط آنکه این اعتبار در محل‌های پیش‌بینی‌شده به شکل دقیق هزینه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب در واکنش به اختصاص دوهزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ازجمله بخش‌های زیربنایی کشور است و یکی از امتیازات و راه‌کارهای نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی هر کشور، قدرتی است که در زمینه تولید محصولات کشاورزی و به‌ویژه محصولات استراتژیک دارد.

علی ایران‌پور افزود: در سال‌های اخیر در مورد حمایت از بخش کشاورزی صبحت‌های زیادی مطرح شده، اما حمایت‌های عملی به اندازه حمایت‌های نظری نبوده است. زیرا این بخش در سال‌های اخیر با یک معضل اساسی به نام خشکسالی و کمبود بارش مواجه بوده که مشکلات زیادی را به لحاظ اقتصادی و معیشتی برای کشاورزان به وجود آورده است.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی باید در جهت تغییر روش‌های قدیمی آبیاری و تشویق کشاورزان به اجرای شیوه‌های نوین آبیاری اختصاص یابد که تأثیر بسزایی در افزایش راندمان تولید و رشد قدرت اقتصادی کشاورزان خواهد داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اختصاص اعتبار به بخش کشاورزی را اقدام مثبتی ارزیابی کرد و ادامه داد: البته این اقدام به شرطی مؤثر خواهد بود که این اعتبار دقیقاً در محل‌های پیش‌بینی شده هزینه شود و به‌گونه‌ای عمل نشود که به‌دلیل عدم نظارت، اعتبار مذکور صرف امور دیگری شود. زیرا این مسئله نه‌تنها هیچ کمکی به بخش کشاورزی نخواهد کرد، بلکه موجب صدماتی به این بخش نیز خواهد شد.

ایران‌پور انجام نظارت دقیق را لازمه هزینه این اعتبار به بهترین شکل دانست و تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید مراقبت لازم را به‌عمل بیاورند تا اعتبار دوهزار و 300 میلیارد تومانی صرف اموری شود که کمتر در آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی در پایان یادآور شد: شاید در نگاه اول به‌نظر برسد که اعتبار دوهزار و 300 میلیارد تومانی رقم بالایی برای بخش کشاورزی باشد. اما با توجه به گستره کشور، اراضی زیر کشت و مشکل خشکسالی و کمبود آب، این مبلغ چندان هم زیاد نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت و نظارت مجلس، اعتبارات بیشتری به بخش کشاورزی اختصاص یابد./

خبرنگار: اکرم بهاری

P-910430-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید