Iranian Agriculture News Agency

سند برنامه چارچوب ملی بخش کشاورزی با سازمان فائو امضا شد

سند برنامه چارچوب ملی بخش کشاورزی ایران با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای سالهای 2016 تا 2012 توسط وزارت جهادکشاورزی و سازمان فائو امضا شد.

به گزارش ایانا ، این سند همکاری به امضای مهندس محمدعلی نیکبخت معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و دکتر نورالدین مونا نماینده سازمان فائو در ایران رسید.

مهندس نیکبخت در مراسم امضای این سند همکاری گفت: وزارت جهادکشاورزی به موازات تدوین برنامه پنجم توسعه، درصد برآمد با تنظیم یک چارچوب منسجم و راهبردی، پروژه‌ها و فعالیت‌های فائو در ایران را نظام‌مند کند.

وی با بیان این که این سند، نخستین برنامه و راهبرد همکاری توسعه‌ای بین ایران و سازمان فائو برای مدت پنج سال است اظهار داشت: سازوکارهای لازم برای عملیاتی کردن خطوط راهنمای مشخص شده در سند، پایش، ارزشیابی و اصلاح منظم اقدام‌ها مورد توافق ایران و سازمان فائو قرار گرفته است.

مهندس نیکبخت مجموع تعداد پروژه‌های سازمان فائو در بخش کشاورزی کشور را پس از پیروزی انقلاب اسلامی 186 مورد عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف همچون زراعت، اقتصاد کشاورزی، دام، جنگل و مرتع، شیلات و مبارزه با خشکسالی به اجرا درآمده است.

معاون وزیر در عین حال مجموعه بودجه پروژه‌های در دست اجرای توسط فائو در بخش کشاورزی ایران را بیش از 5/12 میلیون دلار عنوان کرد.

وی افزود: ایران همواره توان تخصصی و تجربیات خود را به صورت گسترده از طریق سازمان فائو در اختیار سایر کشورها قرار داده است.

نیکبخت ادامه داد: در قالب برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلان، برنامه های عملیاتی مشخص برای ارتقای خودکفایی، افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، تقویت کمی و کیفی محصولات، بهبود ظرفیت‌های بهره‌برداری از منابع طبیعی و توجه به توسعه دانش بنیان، حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی تصویب شده است.

همچنین درپایان مراسم بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران وسازمان فائودرارتباط با بخش کشاورزی صادرشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید