Iranian Agriculture News Agency

هجوم دلالان و سوداگران به مزارع گندم

با توجه به آغاز فصل برداشت گندم، دلالان و سوداگران به مزارع گندم و میان کشاورزان هجوم برده و با خرید گندم از کشاورزان، گندم‌های خریداری شده را به سمت کارخانه‌های خوراک دام و طیور می‌فرستند.

هجوم دلالان و سوداگران به مزارع گندم
هجوم دلالان و سوداگران به مزارع گندم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: اینجانب به‌عنوان نماینده کشاورزان در خانه کشاورز نسبت به هجوم دلالان به مزارع و سیلوهای گندم جهت خرید گندم برای مصرف کارخانه‌های دام و طیور هشدار داده و اگر دولت تدبیری برای این مورد نداشته باشد قوت اصلی مردم که نان است به خطر می‌افتد.

حسن محمدی افزود: دلالان با قیمتی بالاتر از نرخ تضمینی خرید گندم و پیش خرید به‌صورت نقدی اقدام به خرید قوت مردم برای مصرف دام و طیور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازار آشفته نهاده‌های دامی، کنجاله سویا، علوفه و کاه سودجویان در جهت کسب منفعت بیشتر به این بخش مهم و استراتژیک کشور آسیب جدی وارد می‌کنند که اگر تداوم داشته باشد به ضرر همه آحاد مردم خواهد بود.

محمدی ادامه داد: اگر وضع به همین منوال پیش رود، در آینده نزدیک باید گندم را از بازار خارجی و به قیمت چند برابر قیمت تضمینی خرید گندم تهیه کنیم.

وی هشدار داد: گندمی که غذای اصلی مردم ما است اگر صرف خوراک دام و طیور شود و بهانه تولید بیشتر گوشت و مرغ وارد دامداری‌ها و کارخانه‌ها شود، کشور و مردم را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شهرستان سنندج تصریح کرد: با توجه به مشکلات فراوان تولید گندم، مبارزه با آفت سن گندم، ارتقاء تولید کمی و کیفی این محصول ارزشمند و مقدس در کشور ما نباید به این راحتی کوتاه آمد.

محمدی تأکید کرد: دولت، مسئولان و تشکل‌ها باید پای کار بیایند و با خرید گندم کشاورزان به بهای واقعی آن دست دلالان، واسطه‌ها و سوداگران را کوتاه و از کشاورزان به‌عنوان سرمایه‌های ملی در راستای تولیدی ملی حمایت کنند.

گفتنی است، طبق آخرین گزارش‌های ارسالی از سوی مردم، کشاورزان، بازاریان، تشکل‌ها، اصناف و افراد مرتبط با بخش کشاورزی دلالانی از استان‌های مختلف به میان کشاورزان، کسبه، بازار، و مردم رفته و با نقدینگی فراوان در مسیر برداشت گندم، مزارع و حتی از مبادی سیلوها اقدام به خرید گندم با قیمت 470 تا 480 تومان می‌کنند./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910431-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید