Iranian Agriculture News Agency

هندوانه ارزان‌قیمت و خرمای تازه نیمه ماه رمضان به بازار می‌آید

با شروع برداشت از نخلستان‌های جهرم، خرمای تازه از نیمه ماه مبارک رمضان به بازار می‌آید و قیمت آن را کاهش می‌دهد.

هندوانه ارزان‌قیمت و خرمای تازه نیمه ماه رمضان به بازار می‌آید
هندوانه ارزان‌قیمت و خرمای تازه نیمه ماه رمضان به بازار می‌آید

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: هندوانه مصرف‌کنندگان در سطح شهر برای هر کیلوگرم 800 تومان پرداخت می‌کنند، در نیمه ماه مبارک رمضان با آمدن هندوانه همدان کاهش قیمت می‌یابد.

حسین مهاجران با انتقاد از گرانی هندوانه افزود: قیمت کلی هندوانه در میادین میوه و تره‌بار 600 الی 620 تومان و در سطح شهر 800 تومان قیمت دارد.

وی خاطرنشان کرد: هندوانه‌ای که در میادین خرده‌فروشی تره‌بار به قیمت 630 تومان فروخته می‌شود، محصول درجه دوم است.

مهاجران ادامه داد: در دو هفته ابتدایی ماه رمضان، هندوانه از گنبد استان گرگان، علی‌آباد استان گلستان، شیراز و اراک به تهران می‌آید ودر نیمه دوم ماه با آمدن هندوانه ارزان‌قیمت همدان، قیمت آن کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

وی درباره احتمال کمبود خرما در این ماه تصریح کرد: خرمای فعلی موجود در بازار مربوط به سال گذشته است و به‌دلیل قیمت کمی که خرما در سال گذشته داشت، میزان کمی در انبارها ذخیره شده است.

فعال بخش خصوصی با بیان اینکه خرمای پیش‌رس به بازار آمده است، یادآور شد: از 10 تیرماه خرمای تازه زرد منطقه جهرم وارد بازار می‌شود و کسری موجود در بازار را جبران می‌کند.

مهاجران تأکید کرد: در میادین میوه و تره‌بار قیمت عمده خرمای صادراتی 4.5 الی پنج‌هزار تومان و خرمای دشتستانی و دالکی دو الی دوهزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

وی در پایان اظهار داشت: امسال با توجه به افزایش قیمتی که خرما داشته است، میزان ذخیره آن در سردخانه‌ها افزایش می‌یابد و قیمت آن در سال آینده از زمان برداشت نیز ارزان‌تر می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910501-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید