Iranian Agriculture News Agency

اجرای بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری

مدیر کل شیلات گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و چاه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایانا علی اکبر پاسندی افزود: اجرای این طرح با اخذ موافقت اصولی توسط شیلات کشور به شرکت "جهاد نصر حمزه" محول شده و با انجام آن یک هزار تن گوشت و 20 تن خاویار در زمینی به مساحت 20 هکتار در اراضی ساحلی شهرستان بندرترکمن تولید می‌شود. به گفته وی، گلستان ظرفیت بالقوه‌ تولید و پرورش ماهیان خاویاری را دارا می‌باشد که با اجرای این طرح بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به فعلیت می‌رسد و زمینه لازم برای ایجاد فرصت شغلی پایدار در این بخش فراهم می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: با پیگیری‌های شیلات گلستان در سفر اول و سوم هیات دولت و انجام مطالعات امکان‌سنجی پرورش ماهیان خاویاری در اراضی خلیج گرگان، گلستان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید ماهیان خاویاری را دارا می‌باشد.

پاسندی افزود: گلستان در مسیر توسعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

وی همچنین از تخصیص مجوز تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه در سال با وزن 3 الی 5 گرم در زمینی به مساحت یک هکتار با استفاده از آب چاه در شهرستان بندرترکمن، روستای چپاقلی خبر داد و افزود: این مجوز می‌تواند در روند توسعه پرورش ماهیان خاویاری نقش موثری داشته باشد. مدیر کل شیلات گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه گلستان عمده‌ترین تولید کننده بچه ماهیان خاویاری در کشور می باشد اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در بازسازی ذخایر دریا و تامین کننده بچه ماهیان خاویاری برای سرمایه گذاران در سراسر کشور باشد. وی از تمام سرمایه گذاران علاقمند به این فعالیت خواست به منظور سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید