Iranian Agriculture News Agency

پارک طبیعت پردیس، تیمارگاه 216 پرنده شکاری در سال جاری

مرکز تیمار پرندگان وحشی در پارک طبیعت پردیس مشهد تیمارگاه 216 پرنده وحشی از قبیل شکاری، دانه‌خوار و زینتی در بهار سال جاری بوده است.

پارک طبیعت پردیس، تیمارگاه 216 پرنده شکاری در سال جاری
پارک طبیعت پردیس، تیمارگاه 216 پرنده شکاری در سال جاری

به گزارش ایانا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: از این تعداد، 173 قطعه پرنده زینتی و دانه‌خوار و نیز 43 بهله پرنده شکاری در عرصه‌های طبیعی استان طی سه‌ماهه نخست سال جاری رهاسازی شده‌اند.

آقامیری افزود: بیشترین تعداد پرندگان غیرشکاری تحت مراقبت به گونه طوطی، مینا و چکاوک اختصاص داشته است که به‌طور عمده مورد معاینه و خدمات درمانی، تیمار و پرستاری و تغذیه مناسب قرار گرفته‌اند تا به بهبودی کامل برسند.

وی خاطرنشان کرد: جهت انطباق شرایط محل تیمارگاه پرندگان پارک طبیعت پردیس واقع در عرصه طبیعی شهرستان طرقبه شاندیز مطابق با شرایط مورد نیاز و استاندارد به‌منظور بهبود وضعیت پرندگان، این موضوع به مجری خصوصی واگذار و تحت نظارت این اداره کل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آقامیری ادامه داد: این مجموعه نخستین تیمارگاه پرندگان وحشی استان خراسان رضوی است که در سال 1386 در پارک طبیعت پردیس مشهد راه‌اندازی شد و بیش از هزاران پرنده شکاری و غیرشکاری مکشوفه و بیمار، تحت نظر دامپزشک و متخصصین امر در این مرکز، بهبود و توسط مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست در زیستگاه‌های طبیعی سطح استان رهاسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان خراسان رضوی دارای هشت مرکز تیمار پرندگان است، تصریح کرد: این تیمارگاه‌ها در شهرستان‌های مشهد (پارک طبیعت پردیس)، خواف (در محل سایت سلامی)، بجستان (در محل باغ پرندگان)، تربت جام (در محل سایت چشمه‌گل)، گناباد (در محل پارک شهر)، تربت حیدریه (در محل باغ پرندگان)، جغتای و سبزوار (در محل اداره) است که با مدیریت مسئولان ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست و تحت نظارت دامپزشکان و متخصصان امر به این مهم می‌پردازند./

V-910508-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید