Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخم‌گذار:

روزانه پنج‌هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور تولید می‌شود

با بالا رفتن تولید تخم‌مرغ و کاهش تقاضا در ماه رمضان، تخم‌مرغ‌ها به سمت سردخانه‌ها روانه می‌شوند.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 100 هزار تن مازاد تولید پیش‌بینی شده بود که این امر نیز در حال محقق شدن است.

سیدفرزاد طلاکش افزود: با توجه به افزایش تولید و کاهش تقاضا در ماه رمضان روزانه پنج هزار تن مازاد تولید تخم‌مرغ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب سود 10 درصد وزارت جهاد کشاورزی، قیمت کارشناسی هر کیلوگرم دو‌هزار و 800 تومان را در نظر گرفته است. به‌دلیل کاهش تقاضا تخم‌مرغ زرده زعفرانی یک‌هزار و 850 و تخم‌مرغ معمولی کیلویی یک‌هزار و 800 تومان فروخته می‌شود. به همین منظور بعضی از تولیدکنندگان، تخم‌مرغ‌های خود را در سردخانه‌ها جمع‌آوری می‌کنند.

طلاکش با رد کردن شایعه رسیدن تخم‌مرغ به کیلویی پنج‌هزار تومان ادامه داد: امکان گرانی قیمت تخم‌مرغ وجود ندارد و بازار آن به‌راحتی کنترل می‌شود، همان‌طور که در سال گذشته زمانی که قیمت تخم‌مرغ به سه‌هزار و 400 تومان رسید، برای تعدیل قیمت‌ها تخم‌مرغ ترکیه‌ای وارد شد.

وی با انتقاد از نظام توزیع تخم‌مرغ تصریح کرد: سود تولید این محصول نصیب بنکدارها و واسطه‌ها می‌شود و تخم‌مرغی که درب مرغداری یک‌هزار و 800 تومان فروخته می‌شود، در بازار مصرف افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

قیمت سویا کاهش یافت، ذرت پر کشید

دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار درباره قیمت روز نهاده‌های طیو در روزهای اخیر یادآور شد: مشکلی بابت تأمین کنجاله سویای مصرفی در مرغداری‌ها وجود ندارد و قیمت آن در بازار آزاد به کیلویی یک‌هزار و 350 تومان کاهش یافته است.

طلاکش تأکید کرد: با گران شدن قیمت کنجاله سویا در چند ماه گذشته، تمایل تجار به واردات این محصول افزایش یافت. به‌طوری‌که به‌وفور این محصول در بازار وجود دارد و هم‌اکنون تقاضا برای ذرت بالا و قیمت آن رو به افزایش است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910508-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید