Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ خبر داد:

شترمرغ‌داران در انتظار دریافت نهاده/ گوشت شترمرغ هنوز وارد سبد غذایی مردم نشده است

در حالی که قیمت مرغ و گوشت تورم چندلایه‌ای را سپری کرده است، گوشت شترمرغ با وجود ثبات نسبی قمیت هنوز در سفره غذایی مردم نیست.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: قیمت گوشت شترمرغ افزایش قابل توجهی در مقایسه با گوشت مرغ و قرمز نداشته، قیمت مناسبی دارد.

پرویز نیامنش افزود: گوشت شترمرغ هم‌اکنون 24 هزار تومان قیمت دارد و در بازار فعلی جایگزین مناسبی برای سایر دام و طیور است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت این محصول نیز می‌تواند مانند سایر گوشت‌های دام و طیور بالا رود، زیرا برای پرورش این پرنده نیز به جو، ذرت و سبوس احتیاج است.

نیامنش با بیان اینکه تولید گوشت شترمرغ در اولویت قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر نهاده‌ها به پرورش‌دهندگان شترمرغ تحویل داده نشده و شترمرغ‌داران در انتظار دریافت نهاده‌ها هستند و در صورتی که گرانی قیمت نهاده‌ها ادامه داشته باشد، شترمرغ‌داران به ضرردهی می‌رسند.

وی درباره صادرات این محصول تصریح کرد: برای داشتن صادرات، باید میزان تولید این محصول به‌صورت پیوسته و یکسان انجام شود تا بتوان بازارهای خود در کشورهای همسایه را حفظ کرد.

فعال بخش خصوصی در پایان یادآور شد: شترمرغ حیوان کم‌توقعی از لحاظ خوراک است و می‌تواند خوراک دام را مصرف و گوشتی شبیه مرغ داشته باشد و تکثیر آن به نحوی است که از هر شترمرغ مولد، سالانه 20 عدد تکثیر می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910510-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید