Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی استان تهران خبر داد:

کاهش قیمت پیاز و هندوانه در بازار/ کاهش 10 درصدی قیمت انواع میوه‌ها

پیاز از قیمت یک‌هزار و 100 تومان به 800 تا 900 تومان و هندوانه 650 تومان به 500 تومان به ازاء هر کیلوگرم در بازار تهران با کاهش قیمت همراه بوده است.

کاهش قیمت پیاز و هندوانه در بازار/ کاهش 10 درصدی قیمت انواع میوه‌ها
کاهش قیمت پیاز و هندوانه در بازار/ کاهش 10 درصدی قیمت انواع میوه‌ها

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا، درباره آخرین وضعیت هندوانه و پیاز در بازار تهران، گفت: هندوانه تهران از چهار محور شیراز، سبزوار، شمال، اراک و پیاز نیز از اصفهان و درود لرستان تأمین می‌شود.

حسین مهاجران با اشاره به اینکه بخش عمده مصرف هندوانه تهران از سبزوار و پیاز نیز از اصفهان تأمین می‌شود، افزود: به‌دلیل ضرر و زیان کشاورزان در سال گذشته و جبران نشدن هزینه‌های تولید برای آنان، این دو محصول امسال با کاهش کاشت توسط کشاورزان روبه‌رو بوده است.

کاهش 200 تومانی پیاز نسبت به هفته گذشته

وی با اعلام اینکه قیمت پیاز در بازار نسبت به هفته گذشته 200 تومان ارزان تر شده، خاطرنشان کرد: پیاز از قیمت یک‌هزار و 100 تومان به 800 تا 900 تومان و هندوانه نیز از کیلیویی 650 تومان به 500 تومان در بازار تهران با کاهش قیمت همراه بوده است.

کاهش قیمت انواع خرما و انگور تا 10 روز آینده

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی استان تهران درباره وضعیت خرما نیز در بازار تهران، ادامه داد: به‌زودی خرمای شاخه‌ای خشت جهرم و تا 10 روز آینده نیز رطب آن خوهد رسید که قیمت این محصول را در بازار کاهش خواهد داد.

مهاجران با تأکید بر اینکه خرمای امروزه بازار در واقع همان محصول‌های سال گذشته است، درمورد قیمت خرما در بازار، تصریح کرد: اکنون در بازار، خرمای خوب مضافتی از کیلویی چهارهزار تومان تا شش‌هزار تومان و خرماهای دالکی، دشتستانی و کلیته نیز کیلویی دوهزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در چند روز آینده تمام انواع انگور به بازار تهران خواهند آمد، یادآور شد: اکنون انگور با کیفیت خوب از کیلویی دوهزار و 500 تا سه‌هزار تومان در بازار موجود است و طی 10 روز آینده انگورهای بیدانه باکیفیت بسیار مناسب از تاکستان، ملایر و اراک و طی 20 روز آینده انگورهای کندریس و سحابی خواهند رسید که قیمت این محصول را در بازار کاهش خواهند داد.

مهاجران همچنین با اعلام اینکه اکنون خیار یک‌هزار و 400 تومانی به یک‌هزار و 50 تومان و خیار یک‌هزار تومانی به 700 تومان کاهش قیمت پیدا کرده، تأکید کرد: درباره دیگر میوه‌ها، اکثر آنان نسبت به هفته گذشته با کاهش 10 درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

وی در پایان درباره قیمت موز با احتساب دلارِ یک‌هزار و 650 تومانی نیز اظهار داشت: اکنون موز در بازار از کیلیویی یک‌هزار و 100 تا یک‌هزار و 350 تومان به فروش می‌رسد./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910510-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید