Iranian Agriculture News Agency

فیسالیس هم به بازار آمد

با کاهش قیمت انواع میوه در یک ماه اخیر، میوه‌های تازه واردی مانند فیسالیس به‌دنبال پیدا کردن جایی در سبد مصرفی مردم هستند.

فیسالیس هم به بازار آمد
فیسالیس هم به بازار آمد

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: فیسالیس تازه به تولید انبوه رسیده و هم‌اکنون در بسته‌بندی‌های کوچک به بعضی از میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها راه یافته است.

حسین مهاجران افزود: این میوه که هر کیلوگرم آن حدود 40 هزار تومان قیمت دارد، در بسته‌بندی‌های کوچک 100 گرمی به قیمت چهارهزار تومان به‌فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه فیسالیس هنوز در میان افراد شناخته شده نیست، مقدار کمی از آن تولید می‌شود و هنوز به میادین بازار میوه و تره‌بار وارد نشده و اطلاعات دقیقی از میزان تولید آن در کشور وجود ندارد.

مهاجران ادامه داد: این محصول به‌دلیل شرایط مناسبی که برای تولید دارد، در کلیه مناطق کشور قابل کشت است، ولی عمده آن در ورامین تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: فیسالیس در سالاد و در کنار سایر میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در میان سبد میوه مصرفی مردم پیدا کند.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: بعضی از میوه‌های خارجی مانند کیوی پس از سال‌ها تولید، هنوز جایگاه مناسبی ندارد و در بازار مصرف حتماً باید اندازه درشت و رنگ مناسبی داشته باشد تا به‌فروش برسد.

مهاجران در پایان تأکید کرد: تنها پنج درصد میوه‌هایی که هم‌اکنون مصرف می‌کنیم، زادگاه اولیه آنها ایران بوده و به تدریج بالاخره جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده‌اند.

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار

گفتنی است، بنا به اعلام رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران، قیمت میوه به شرح زیر است.

محصول

قیمت (تومان)

موز

1400

هندوانه

300 الی 400

خربزه درجه یک

700

طالبی

650

گیلاس

2000 الی 5500

شبرنگ

700 الی 2500

هلو

3000

سیب درجه یک

2300

شابلون درجه یک

2500

پرتقال وارداتی

700 الی 1200

انبه

3700

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910516-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید