Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی یک فرصت برای اشتغال‌زایی در روستاهای کردستان

استان کردستان در سال جاری ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی را بر اساس برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال استان متعهد شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفتگو با خبرنگار ایانا، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها به‌عنوان یک فرصت بهره‌برداری شود.

رامین اسدی تسهیلات درنظر گرفته شده در بانک‌ها برای متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی در سنندج اشاره کرد و افزود: بانک توسعه تعاون به ازای اشتغال هر یک نفر در قالب تعاونی‌ها 100 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از 50 هزار و 208 فرصت شغلی بر اساس برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال استان در تفکیک شهرستانی، سهم تعهد شده شهرستان سنندج 13 هزار و 35 فرصت شغلی تعیین شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال کردستان، پرداخت مانده اعتبارات استان در زمینه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده را هفت‌هزار و 400 میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: در صورت مجوز ابلاغ به بانک‌های عامل، منابع اعتباراتی مناسبی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در اختیار استان قرار می‌گیرد.

اسدی گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد مهارت در فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکلات این قشر از تحصیل‌کرده‌ها در جامعه دانست و تصریح کرد: برای گذر از آثار تحریم‌های اخیر نیز باید به فراهم‌سازی بستر استقرار اقتصاد مقاومتی همت ورزیم.

وی همچنین سهم اشتغال تعهد شده شهرستان قروه از 50 هزار و 208 فرصت شغلی تعهد شده استان در سال جاری را پنج هزار و 293 فرصت شغلی ذکر کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل شهرستان، این تعداد فرصت شغلی تعهد شده در سریع‌ترین زمان ممکن محقق خواهد شد.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ایجاد تعاونی‌های تراکتورداران، چاه‌داران، کمباین‌داران، تعاونی‌های گردشگری، اتحادیه پوکه و معدن و نیز تشکیل تعاونی‌های آب بران با توجه به وضعیت منطقه به لحاظ وجود ذخایر آبی فراوان ازجمله سدهای در حال بهره‌برداری، ضرورت تقویت جایگاه تعاون و گسترش تعاونی‌ها را در شهرستان قروه دوچندان ساخته است.

اسدی تلاش در راستای تشکیل و ایجاد تعاونی‌های کارآمد، تأکید بر مشاوره و سازش به‌عنوان اولویت در هیئت‌های تشخیص به هنگام رسیدگی به شکابات، انجام بازرسی‌های منظم و دوره‌ای، تلاش در راستای تحقق فرصت شغلی سهم تعهد شده دولت را از اهم فعالیت‌های این اداره عنوان کرد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910516-07

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید