Iranian Agriculture News Agency

اختلاف اداره اوقاف و منابع طبیعی البرز؛

دو میلیون اراضی اختلافی در کشور/ اداره اوقاف اسناد و مدارک اراضی ادعایی خود را تحویل دهد

در حالی که دو میلیون هکتار اراضی اختلافی بین اداره اوقاف و منابع طبیعی وجود دارد، معاون حفاظت البرز ارائه اسناد و مدارک را سرعت بخشیدن به حل و فصل اراضی اختلافی مؤثر دانست.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی البرز در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: بر اساس ماده 45 قانون اساسی زمین‌های انفال و ثروت‌های عمومی در اختیار حکومت اسلامی است تا با در نظر گرفتن مصالح نسبت به آنها تصمیم‌گیری کند و در همین راستا اگر اشخاص حقیقی و یا حقوقی ازجمله اداره اوقاف مدارکی نسبت به مالکیت اراضی دارند باید مستندات خود را جهت اخذ سند ارائه دهند.

مصطفی پرویزی‌مقدم افزود: بر سر بخشی از اراضی البرز که در حال حاضر فاقد سند مالکیت است با اداره اوقاف و امور خیریه اختلافاتی وجود دارد که تاکنون چند جلسه و نشت مشترک برای حل آن برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات در برخی استان‌ها اختلافاتی بین اداره منابع طبیعی و اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد که در استان البرز این اختلافات بیشتر است.

پرویزی‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر دومیلیون هکتار زمین در کل کشور مورد اختلاف اداره اوقاف و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد که برای مرتفع ساختن این مشکل در استان البرز تفاهم‌نامه‌ای بین در سال گذشته به امضا رسیده است.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه نبود سند مالکیت برای اراضی مشکلات عدیده‌ای را ایجاد میکند، تصریح کرد: در اراضی که سند مالکیت وجود ندارد شرایط برای سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌شود و علاوه بر این محدودیت امکان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی و افزایش اختلافات حقیقی و حقوقی اشخاص و دولت را به همراه دارد.

وی یادآور شد: تاکنون چندین مورد از موقوفات مهم و بزرگ مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آنها تصمیم‌گیری شده است اما حل تمامی موارد اختلاف نیازمند تعامل و همکاری بین اداره اوقاف و سازمان منابع طبیعی است.

پرویزی‌مقدم تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک، منابع طبیعی در حال اخذ سند برای اراضی ملی است و اوقاف نیز در مورد اراضی موقوفی در حال رسیدن به نتایج مورد نظر است که بر این مبنا مشکلات مرتفع می‌شوند.

معاون منایع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون سند بیش از 28هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در استان توسط منابع طبیعی البرز اخذ شده است و این روند ادامه دارد./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910524-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید