Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن صنایع لبنی:

تولید لبنیات ارزان‌قیمت یک رسالت اجتماعی است/ اختلاف قیمت هر لیتر شیر خام از 750 تا 1036 تومان

تولید "لبنیات برای همه" به معنای درک و پذیرش رسالت اجتماعی صنایع لبنی و اهمیت نقش لبنیات و سلامت و استقلال غذایی مردم ایران است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره آینده تولید لبنیات ارزان‌قیمت گفت: تولید لبنیات ارزان‌قیمت برای جامعه یک رسالت اجتماعی است که بر عهده کارخانه‌های لبنی قرار دارد.

رضا باکری افزود: صنایع لبنی با استراتژی تولید "لبنیات برای همه" در هر شرایط اقتصادی، صرف نظر از فقر و غنای افراد غذای سلامت جامعه را تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر استان‌ها کارخانه‌های لبنی سبد کاملی از لبنیات کم‌چرب و پرچرب با قیمت‌های متنوع تولید می‌کنند و تنها چهار استان تولیدکننده لبنیات ارزان‌قیمت کم‌چرب نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: پیشبرد استراتژی تولید "لبنیات برای همه" به معنای درک و پذیرش رسالت اجتماعی صنایع لبنی ایران در قبال مردم و نشانگر بلوغ اجتماعی کارخانه‌های لبنی است.

وی در جواب این سؤال که روزانه چه مقدار لبنیات و شیر کم‌چرب ارزان‌قیمت در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: مصرف محصولات پرچرب همواره عارضه‌های بهداشتی و بیماری‌های جسمانی برای افراد به همراه دارند و در کشورهای پیشرفته نیز محصولات لبنی کم‌چرب گران‌تر از محصولات لبنی پرچرب بوده و سلیقه مصرف‌کننده تعیین‌کننده میزان تولید کالاهای کم‌چرب است.

باکری یادآور شد: در حال حاضر قیمت شیر و لبنیات در مقایسه با قیمت سایر مواد پروتئینی کمتر بوده که این امر موجب افزایش تقاضا برای مصرف لبنیات در ماه‌های اخیر شده است.

وی در ارتباط با قمیت هر لیتر شیر خام تحویلی به کارخانه‌ها اظهار داشت: هر لیتر شیر خام در گاوداری‌های سنتی و مناطق دورافتاده از 750 تومان با بار میکروبی یک میلیون به بالا به صنایع روستایی تحویل داده می‌شود و گاوداری صنعتی شیر خام با بار میکروبی زیر 100 هزار در شهرهای بزرگ را به قیمت یک‌هزار و 36 تومان به کارخانه‌های بزرگ لبنی تحویل می‌دهند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان گفت: کارخانه‌های شیر خشک به‌دلیل افزایش قیمت هر کیلو شیر خشک از چهارهزار و 500 تومان به 10 هزار و 500 تومان، ظرفیت سالانه خود را به 80 هزار تن رسانده‌اند. در حالی که قیمت جهانی شیر خشک با احتساب دلار آزاد هشت‌هزار تومان است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910528-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید