Iranian Agriculture News Agency

نقش مؤثر یگان حفاظت منابع طبیعی البرز در حفاظت از اراضی استان

زمین تصرف شده ملی در البرز وجود ندارد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان البرز از فعالیت یک مأمور یگان حفاظت منابع طبیعی در هر شهرستان خبر داد و گفت: استان البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت از حساسیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و به همین دلیل یگان حفاظت از جایگاه والایی در امر حفظ اراضی استانی دارند.

زمین تصرف شده ملی در البرز وجود ندارد
زمین تصرف شده ملی در البرز وجود ندارد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی البرز با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: یگان حفاظت از منابع طبیعی بر مبنای ماده 179 قانون برنامه سوم توسعه که در ماده 129 برنامه چهارم تنفیذ شده با پیشنهاد سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از اواخر سال 1384 آغاز به کار کرد.

مصطفی پرویزی‌مقدم افزود: در نوروز 91 چندین مورد تصرف اراضی ملی در استان البرز صورت گرفت که توسط یگان حفاظت رفع تصرف شد و در حال حاضر زمین ملی که در تصرف باشد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در سال 90 هم بیش از 181 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و خلع ید شده است که این امر بسیار مطلوب است.

معاون حفاظتی و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی البرز با بیان اینکه مراقبت، اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به‌موقع به‌منظور حفظ و حراست از عرصه و اعیان منابع طبیعی یکی از وظایف ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی است، ادامه داد: رفع تصرف اراضی البرز در سال 90 در مقایسه با سال 89 رشد چشمگیری داشته است.

وی درباره تعداد ماموران طبیعی یگان حفاظت در البرز اظهار داشت: وجود یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی بخش‌ها ضروری است که در حال حاضر در هر شهرستان استان البرز یک مأمور یگان حفاظت برای تقویت و عمومیت بخشیدن رفتارهای قانونمند در عرصه‌های منابع طبیعی، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان و مساعدت با عوامل انتظامی محل ماموریت در کشف جرائم وجود دارد./

خبرنگار: سهیلا گلی زاده

V-910531-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید