Iranian Agriculture News Agency

پیشنهاد استاندار خوزستان؛

برداشت آب از کارون دو مرحله‌ای شود

به‌منظور مدیریت پساب، بهره‌برداری از آب کارون طی مرحله تأسیس و سپس مرحله بهره‌برداری و برداشت آب بعد از ارائه راهکارهای مدیریتی و پساب و زهاب ارائه شود.

برداشت آب از کارون دو مرحله‌ای شود
برداشت آب از کارون دو مرحله‌ای شود

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، در جلسه شورای حفاظتی کیفی رودخانه کارون، استاندار خوزستان با اعلام این مطلب گفت: اگر شورای حفاظتی کیفی به وظایف خود عمل نکند، حیات کارون با تهدید بیشتری روبه‌رو است و سایر بخش‌ها و سازمان‌هایی که تعهداتی نسبت به رودخانه کارون دارند، باید در حفظ حیات کارون ورود پیدا کنند.

حجازی افزود: مجوز برداشت آب از این رودخانه مادامی که پیش‌بینی‌های لازم در زمینه مدیریت پساب و زهاب صورت نگرفته، نباید صادر شود.

وی پیشنهاد کرد؛ به‌منظور مدیریت پساب، بهره‌برداری از آب کارون طی دو مرحله صادر شود. یک مرحله پروانه تأسیس و یک مرحله پروانه بهره‌برداری و برداشت آب بعد از ارائه راهکارهای مدیریتی پساب و زهاب ارائه شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه همه در قبال کارون مسئول هستند، ادامه داد: حفاظت از این رودخانه تنها وظیفه یک سازمان و یا نهاد خاص نیست و با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش دبی رودخانه، باید ورود پساب به کارون بعد از تصفیه با مدیریت بیشتری همراه شود.

حجازی مصوبات شورای حفاظت کیفی کارون را از مصوبات دولت ندانست و خاطرنشان کرد: تمام تصمیمات این شورا حکم قانون دارد و باید با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در چند سال گذشته بر اساس تلاش‌های شورای حفاظت کیفی کارون، پساب کارون کاهش یافته و در زمینه زیباسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و به‌نظر می‌رسد با اجرای طرح تصفیه فاضلاب در آینده از ورود پساب به کارون نیز جلوگیری شود./

V-910531-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید