Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال خبر داد:

پیگیری‌های وزیر جهاد برای راه‌اندازی شرکت بیمه‌ای حمایت از تولیدکنندگان

وزیر جهاد کشاورزی برای ثبت شرکت بیمه‌ای مورد حمایت کشاورزان، تلاش‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده توافقات مقدماتی انجام شده و در آینده نزدیک این بیمه شروع به فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، نشست خبری محمدرضا شافعی‌نیا، مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، صبح امروز برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال با اشاره به اینکه مؤسسه جهاد استقلال با هدف خدمت‌رسانی به بخش کشاورزی و انجام پشتیبانی‌های مناسب در این بخش برای خدمات بیشتر و تأمین نیازهای تولیدکنندگان تشکیل شد، گفت: تا قبل از دولت دهم، کارهای متفرقه بسیاری در بخش کشاورزی صورت گرفته که در دولت کنونی با تأکید وزیر جهاد کشاورزی این مؤسسات در خدمت تولید و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

محمدرضا شافعی‌نیا افزود: مؤسسه جهاد استقلال با توجه به اینکه مؤسسات و شرکت‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف زیرمجموعه دارد، این مؤسسات و شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی برای تأمین نیازهای بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً 100 درصد بخش کشاورزی خصوصی بوده و دولت فقط نقش حاکمیتی را در تولید دارد، خاطرنشان کرد: مؤسسه جهاد استقلال در بخش‌های تأمین نهاده، بذر مورد نیاز بخش کشاورزی، سموم و بسیاری از موارد دیگر فعال بوده و تلاش می‌کند بهترین نهاده را در اختیار تولیدکننده قرار دهد.

شافعی‌نیا درباره بخش مکانیزاسیون با اشاره به اینکه این بخش در چهار برنامه به اهداف مورد نظر نرسیده است، ادامه داد: در برنامه پنجم بنا شده که شرکت‌هایی از مؤسسه در بخش مکانیزاسیون و تأمین ماشین‌آلات با تکنولوژی‌های مدرن خدماتی را در این باره داشته باشند.

وی بخش دام و طیور را نیز از دیگر فعالیت‌های شرک‌های زیرنظر مؤسسه جهاد استقلال نام برد و تصریح کرد: بعد از انتقال شرکت دام و طیور به وزارت صنعت، معدن و تجارت، برخی شرکت‌ها را در این باره فعال کرده تا در این زمینه فعالیت نیاز دام و طیور کشور را تأمین کند.

این مقام مسئول یادآور شد: برخی شرکت‌ها نیز برای تأمین نیازهای کشور و ایجاد هماهنگی لازم برای تولید و جلوگیری از مشکلات احتمالی در واردات نقش دارند.

شافعی‌نیا با بیان اینکه تاکنون در بخش کشاورزی کسب حمایتی بیمه در مورد تولیدکنندگان اجرایی نشده، تأکید کرد: در این باره قرار بر آن شده که یک شرکت بیمه‌ای ثبت شود، ولی تنها مشکل موجود، مربوط به سرمایه اولیه آن است.

وی اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی نیز درباره این موضوع تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی داشته و انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده توافقات انجام شود و در آینده نزدیک این بیمه شروع به فعالیت کند.

شافعی‌نیا با بیان اینکه قرار بر آن بوده که سرمایه اولیه این بیمه 40 میلیارد تومان باشد، گفت: سال گذشته سرمایه به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی بیمه حمایتی را جزو خدماتی که به تولیدکنندگان این بخش تعلق می‌گیرد دانست و افزود: سرمایه آن متعلق به خود تولیدکنندگان خواهد بود که نیاز غذایی مردم را تأمین می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال در پایان خاطرنشان کرد: با تمرکز بر روی برنامه‌های حمایتی و با تمرکز بر روی ارائه بیمه اتکایی به بخش کشاورزی در این موقعیت خاص و حساس کشور لازم به‌نظر رسیده که می‌تواند نیازهای غذایی مردم را تأمین کند./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910605-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید