Iranian Agriculture News Agency

طرح احیای اراضی دشت‌های لاله‌گون خوزستان؛

17 پروژه کشاورزی همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

17 پروژه کشاورزی از طرح احیای اراضی دشت‌های لاله‌گون خوزستان در هفته دولت با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری افتتاح می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در راستای اجرای طرح احیا و توسعه کشاورزی دشت‌های لاله‌گون خوزستان 21 هزار و 50 هکتار از 550 هزار هکتار اراضی در قالب 17 پروژه در هفته دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

هوشنگ گلابکش اعتبار هزینه‌شده به این پروژه‌ها را معادل 533 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها در محدوده شهرستان‌های شوش، شوشتر، امیدیه، حمیدیه، هندیجان، هویزه و باوی دشت آزادگان افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح در زمینه شبکه‌های فرعی آبرسانی، زهکشی زیرزمینی، تجهیز و نوسازی و تسطیح لیزری اراضی کشاورزی بوده که دز با هفت پروژه صدرنشین این شهرستان‌ها از نظر تعداد پروژه‌های اجرایی است.

گلابکش ادامه داد: طرح احیای اراضی دشت‌های لاله‌گون خوزستان در سال 1375 به‌دلیل مشکلات موجود در استان خوزستان ازجمله فقر و نبود امکانات برای بهره‌وری بهینه از منابع و غیره به‌عنوان طرح 800 هزار هکتاری مطرح شد که در واقع همان طرح احیا اراضی پایاب سدهای خوزستان است.

گفتنی است، 17 پروژه در سطح 21 هزار و 50 هکتار در هفته دولت با هزینه‌ای معادل 533 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که همزمان با بهره‌برداری این پروژه‌ها نزدیک به 10 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910606-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید