Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفتگو با ایانا:

لایحه تشکیل خانه شیر در صف انتظار برای مطرح شدن در صحن مجلس

اکنون اساسنامه خانه شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس بوده و به‌دلیل تراکم لایحه‌ها در صف انتظار برای مطرح شدن در صحن مجلس است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت نهاده‌های دامی گفت: ظاهراً شخص مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران به کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند که دامداران خود را جهت در اختیار قرار دادن حواله خرید علوفه به آنها معرفی کنند.

رضا باکری با اشاره به اینکه کارخانه پگاه تهران، اولین کارخانه معرفی شده به اتحادیه تعاونی دامداران تهران بوده است، افزود: قرار بر آن شده که کارخانه پگاه تهران علوفه را بین دامداران توزیع کند و دامداران نیز متعهد شده‌اند که شیر را با قیمتی مطابق با تفاهم‌نامه امضاشده تحویل دهند.

وی درباره آخرین وضعیت خانه شیر ایران نیز خاطرنشان کرد: اکنون اساسنامه خانه شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس است تا در صحن مجلس مطرح و توسط نمایندگان تصویب شود.

باکری با بیان اینکه برای مطرح شدن این لایحه تماس و رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است، ادامه داد: فعلاً تراکم لایحه‌ها به حدی در مجلس بالا است که این لایحه در نوبت قرار دارد تا در صحن مجلس مطرح شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در پایان با مفید خواندن و مؤثر بودن تشکیل خانه شیر ایران تصریح کرد: خانه شیر می‌تواند به‌عنوان نهادی باشد که در آن دامداران، تولیدکنندگان علوفه، کارخانه‌های فرآوری، شبکه صنفی توزیع‌کننده و دولت در آنجا جمع شوند تا برنامه‌ها و تصمیمات را با هم هماهنگ کنند./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910612-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید