Iranian Agriculture News Agency

با حضور مسئولان استانی؛

اولین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه کرج افتتاح شد

با حضور عیسی فرهادی استاندار البرز، سید علی آقازاده شهردار کرج، اعضای شورای اسلامی شهر، عباس زارع مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و دیگر مسئولان شهری، اولین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه استان البرز در محل باغ گل‌های پارک چمران افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این مراسم مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، بر آن شدیم که اولین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه را با هدف معرفی قسمتی از توانایی‌های کشور بزرگ ایران اسلامی برپا کنیم که به‌طور قطع اقدامی مؤثر و گامی عملی در تحقق این شعار و راهبرد بزرگ است.

عباس زارع با اشاره به پیشینه شهر کرج در زمینه تولید گل و گیاه افزود: در واقع منطقه کرج در بحث آب و هوا و زمینه‌های مستعد کشاورزی در کشور زبانزد است که باید از این پتانسیل ویژه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته‌ای نه‌چندان دور، کرج دارای نهالستان‌های مختلفی و به‌عنوان پایتخت کشاورزی ایران مطرح بود که با افزایش ساخت و سازها این ویژگی به مرور زمان از بین رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر شهرهای دیگری در کشور در بحث قطب کشاورزی جایگزین کرج شده‌اند که تواناییی‌های اقلیمی و پتانسیل‌های محلی کرج را ندارند که باید در این زمینه کرج به گذشته خود بازگردد.

زارع تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت جدی مسئولان و مدیران و بکارگیری افراد توانمند و متخصص در این بخش است تا بتوان در راستای تحقق شعار سال جاری گام‌های اساسی را برداشت.

وی یادآور شد: هدف از برپایی اولین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه کرج، آشنایی و ترویج فرهنگ فضای سبز و زیست‌محیطی بین شهروندان و ایجاد اوقاتی خوش برای غنی‌سازی اوقات فراغت افراد، شناسایی انواع گل و گیاه و عرضه و تولیدکنندگان گل و گیاه است.

زارع با اشاره به مساحت شش هکتاری این نمایشگاه و وجود بیش از 400 گونه گیاهی تأکید کرد: در واقع تمامی گل و گیاهان موجود در این نمایشگاه در قالب گیاهان محوطه‌ای، فضای آزاد آپارتمانی، شاخه بریده، صنایع وابسته و... است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های گل دنیا به مساحت دوهزار و 700 مترمربع در معرض دید عموم و علاقمندان قرار می‌گیرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

زارع همچنین افزود: در این نمایشگاه 174 غرفه فعال با حضور 120 شرکت تولیدی و تأمین‌کننده انواع گل و گیاه حضور دارند که حضور فعال بخش خصوصی قابل تقدیر است./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-910612-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید