Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایانا؛

دست مافیای ثروت در تولیدات کشاورزی قطع شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده است باید واسطه ها و دلالان را کنار بزنیم تا محصولات بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرد.  

علی علی لو در گفتگو با ایانا با بیان این که در بخش اقتصاد مقاومتی ما باید دسته واسطه گران و دلالان را حذف کنیم، اظهار داشت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده، باید واسطه ها و دلالان را کنار بزنیم تا محصولات بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در ادامه افزود:امروزه محصولات کشاورزی در کشور در اختیار رانت خواران و مافیای ثروت قرار گرفته که باید مسئولان دولتی هرچه سریعتر دست این گروه ها را از تولیدات کشاورزی حذف کنند.

نماینده شبستر تصریح کرد: اگر تولیدات کشاورزی در اختیار مافیای ثروت قرار نگرفته باشد کود شیمایی در حال حاضر به قیمت 32 تا 65 هزار تومان در اختیار کشاورز قرار نمی گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه بیان کرد: زمانی که توانسته ایم تولیدات کشاورزی به صنایع تبدیلی مبدل کنیم می توانیم بگوییم که به اقتصاد مقاومتی خود را نزدیک کرده ایم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: در عرصه تولیدات کشاورزی باید به زمینه ای برسیم که دیگر دولت تولیدات کشاورزی را تضمینی خریداری نکند و تولیدات بدون واسطه در اختیار مصرف کنند برسد چرا که خرید تضمینی محصولات کشاورزی خود از عوامل افزایش قیمت محصولات کشاورزی است.

وی تصریح کرد : اگر دولت صنایع اولیه کشاورزی را در اختیار تولید کننده و کشاورز قرار دهد کشاورز نیز مجبور نخواهد شد که برای سود آوری بیشتر محصولات کشاورزی را گران تر به بازار فروش برساند.

علی لو گفت: وجود رانت خواران و مافیای ثروت آفت در تولیدات کشاورزی محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید