Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بیجار در مجلس:

ضرورت حمایت بیشتر دولت از کشاورزان و روستاییان به‌عنوان سرمایه ملی

دولت باید با ایجاد راه دسترسی مناسب به‌عنوان زیرساخت اصلی توسعه از تولیدکنندگان بومی حمایت کند چون کشاورزان نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی دارند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا به نقش روستاییان به‌عنوان عوامل اصلی تولید در رشد اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: دولت باید توجه بیشتری به روستاها و افزایش خدمات و برطرف کردن مشکلات و نیازهای روستاهای منطقه را مدنظر قرار دهد و این یک نیاز جدی در بیجار است.

سید محمد بیاتیان به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ثروت از طریق توسعه علم و دانش اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی نشریه محلی، رونق بخش کشاورزی، تقویت روحیه نقدپذیری، حمایت از تولید فکر و ایده و همچنین تدوین سند چشم‌انداز توسعه بیجار توسط دانشگاهیان از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار در این شهرستان است.

وی روستاییان را عوامل اصلی تولید در رشد اقتصادی منطقه نامید و خاطرنشان کرد: دولت باید توجه بیشتری به روستاها و افزایش خدمات و برطرف کردن مشکلات و نیازهای روستاهای منطقه را در دستور کار قرار دهد و این یک نیاز جدی در شهرستان بیجار است.

کشاورزی نوین باید توسعه یابد

فرماندار بیجار نیز در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار داشت: اجرای طرح نهضت آبیاری نوین در شهرستان و خارج شدن کشاورزی و استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی اساسی‌ترین راه حل توسعه کشاورزی این شهرستان است.

خلیل جمشیدی به نقش روستاییان در توسعه کشاورزی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مهاجرت معکوس از شهر به روستا آغاز شده است و جمعیت بیجار از روند رو به رشدی برخوردار است.

وی اراضی قابل کشت در سطح شهرستان بیجار را 300 هزار هکتار برشمرد و تصریح کرد: اراضی کشاورزی قابل کشت در این شهرستان می‌تواند بیجار را به قطب کشاورزی استان مبدل کند.

جمشیدی یادآور شد: از این میزان زمین کشاورزی 150 هزار هکتار آن به کاشت گندم اختصاص می‌یابد که این امر بیانگر نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی این شهرستان است.

وی با اشاره به استفاده از کشت آبی تأکید کرد: بیش از 90 درصد گندم این شهرستان به‌صورت دیم به‌عمل می‌آید و این در حالی است، که سالانه بیش از 960 میلیون مترمکعب آب سطحی از حوزه‌های آبخیز شهرستان بیجار خارج می‌شود./

خبرنگار : مژگان وفایی

A-910613-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید