Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

دستیابی به دانش فنی 15 نوع محصول جدید در دستور کار موسسه رازی

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در جمع مدیران اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از عزم این مؤسسه برای تولید 15 نوع محصول و واکسن جدید در جهت قطع وابستگی آنها به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از اداره‌کل روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر هادی فامیل قدکچی افزود: در سال گذشته حجم تولید واکسن در مؤسسه با افزایش 50 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو شد که این روند را همچنان دنبال کرده و به‌دنبال آن هستیم که تأثیر منفی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مؤسسه رازی مؤسسه‌ای پژوهش‌محور است و در حال حاضر نیاز کشور به پژوهش‌های کاربردی است این مؤسسه نیز عزم خود را بر حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی گذاشته تا در سایه چنین تحقیقاتی زمینه کاستن از وابستگی به خارج از کشور و نیز تولید محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی فراهم شود.

فامیل قدکچی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر تولید شش نوع واکسن جدید را نیز در دست تهیه داریم و مؤسسه رازی با داشتن 15 آزمایشگاه مرجع و ملی توان آن را دارد تا با تولید موارد بیشتری از این دست به کاهش بیماری‌های دام و طیور کمک قابل توجهی کند.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های قبل، واکسن گامبوروی تولیدی مؤسسه رازی با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و در حال حاضر نیز اقدامات اجرایی برای تولید انبوه آن رو به اتمام است.

رئیس مؤسسه تحقیات واکسن و سرم‌سازی رازی بودن این مؤسسه را در کنار سازمان دامپزشکی ازجمله رسالت‌های این مؤسسه دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل این دو نهاد بهداشتی و تحقیقاتی، زمینه کاستن هرچه بیشتر بیماری‌های دام و طیور رخ داده و به تبع آن افزایش سلامت آحاد جامعه روند صعودی در پیش بگیرد./

L-910613-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید